Istraživanje koje za UNICEF 2012. godine provela agencija Ipsos Puls pokazalo je da 23% roditelja šestomjesečne djece u Hrvatskoj ne čita i ne gleda slikovnice sa svojim bebama te da zajedničko čitanje nije dio svakodnevnih navika 9% roditelja jednogodišnjaka, 7% roditelja trogodišnjaka i 14% roditelja šestogodišnjaka. Istraživanje je pokazalo i da 4% jednogodišnjaka, 2% trogodišnjaka i 1% šestogodišnjaka nema niti jednu slikovnicu. Cilj je kampanjom „Čitaj mi“ obuhvatiti sve roditelje i djecu, a čitanje učiniti bliskom navikom roditelja i djece za koju je dovoljno izdvojiti već 15 minuta dnevno.

„Samo 15 minuta glasnog čitanja na dan pomaže djetetovu cjelokupnom razvoju. Čitanjem u dobi kada najviše uče o svijetu oko sebe potičemo djecu da ostvare svoj puni potencijal, a time ulažemo i u napredak cijelog društva “ - istaknula je koordinatorica kampanje Kristina Ćunović. Vrijednost kampanje prepoznala je i predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović, koja je u pismu podrške naglasila da 'djeca koja čitaju postaju ljudi koji razmišljaju, te stoga djeci svakako treba čitati i uživati u tim zajedničkim trenucima'.
medunarodni-dan-djecje-knjige-i-treci-rodendan-kampanje-citaj-mi

Čitanje djeci od rođenja važno je jer razvija predčitalačke i čitalačke vještine što im kasnije pomaže u svladavanju školskog gradiva i postizanju većeg uspjeha u životu. Cilj za koji se  UNICEF zalaže je da svako dijete u Hrvatskoj dobije svoju prvu slikovnicu i da svi roditelji budu upoznati s dobrobitima čitanja djeci od najranije dobi.

medunarodni-dan-djecje-knjige-i-treci-rodendan-kampanje-citaj-mi

Kampanju organiziraju Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskog knjižničarskog društva, Hrvatsko pedijatrijsko društvo, Hrvatsko čitateljsko društvo, Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti, Hrvatsko logopedsko društvo i UNICEF Hrvatska, pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.

Tekst/Foto: UNICEF