Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako se vratiti u formu nakon porođaja

Došlo je proljeće, a vi se ne usuđujete ni pomisliti na kupaći kostim? Vratite se na zdrav način u formu nakon porođaja

Poput mnogih mladih mama, i vi vjerojatno čeznete za time da svoju trudničku odjeću što prije maknete iz ormara i opet se vratite u omiljene traperice! Nema tu neke tajne, brzina povratka „na staro“ povezana je s načinom života koji uključuje razumno kaloričnu i raznoliku prehranu te fizičku aktivnost (lagane vježbe za trbuh možete prakticirati ubrzo nakon porođaja, a tu se računa i šetnja kolicima, ples s bebom na rukama i sl.). Kako biste izgubili kilograme, morate potrošiti više kalorija nego što ih unesete hranom. Razumno je gubiti oko 300 g na tjedan, tj. potrebno je oko 6 mjeseci, ali i više, kako bi se vratilo na težinu prije trudnoće, bilo da dojite ili ne.

Budite realni

Većina žena na porođaju izgubi oko 4 do 6 kilograma. Tijekom prvoga tjedna nakon porođaja gubi se i ona dodatna težina koja je bila posljedica retencije tekućine. Ali zalihe masnoće stvorene tijekom trudnoće neće nestati same od sebe.

Jedite za jednu osobu

Kako biste namirili sve potrebne hranjive tvari koje su trebale za rast i razvoj bebe, u trudnoći je trebalo jesti više nego prije začeća. Nakon porođaja situacija se mijenja, vaše su potrebe (a i ciljevi) drugačiji, ali pravilna prehrana ostaje i dalje na vrlo važnome mjestu, pogotovo ako dojite.

Dojenje i povratak na ‘staru’ liniju

Dojenje pomaže povratku na ‘staru’ liniju jer masne zalihe nastale tijekom trudnoće služe za proizvodnju mlijeka u tijelu i na taj se način brže troše. To je i razlog zbog kojeg dojilje trebaju dodatnih 500 do 600 kcal više nego majke koje ne doje.

Dodatne kalorije potrebne za dojenje trebaju se nadoknaditi s nutritivno vrijednim obrokom poput: čaše jogurta i žitarica, šalice svježeg ili sušenog voća te raznih sendviča od integralnog kruha s namazima od tune, lososa, sardina, kuhanih mahunarki (ako ne smetaju djetetu), sira i salate, a ne praznim kalorijama iz slanih i slatkih grickalica i gaziranih pića. Odlična hrana za doručak dojilja jest i šalica vruće juhe. Povrtna, riblja ili mesna juha s kriškom integralnog tosta prelivenog rastopljenim sirom hranjivija je od šalice žitarica s mlijekom i pružit će dojilji dovoljno energije za prijepodnevnu brigu oko djeteta.

Problematična hrana

Istina je da jako začinjena hrana, kao i ona koja nadima i ima jak miris, može iritirati i prouzročiti vjetrove, nadutost i kolike kod bebe, kao i da kofein iz kave ili tein iz pravoga čaja mogu razdražiti dijete i uzrokovati probleme sa spavanjem, ali zapravo ne postoji univerzalni popis namirnica koje bi trebale biti isključene iz majčina jelovnika. Najbolja je metoda - metoda pokušaja i pogrešaka: pojedite spornu namirnicu pa ako vaša beba nema reakciju u obliku grčeva šest sati nakon vašeg obroka, nema potrebe da je i inače ne konzumirate.

Za one koje zanima više, donosimo prijedloge jela za dojilje koje žele zdravo mršavjeti:

Prijedlozi za obrok i međuobrok dojilja koje žele zdravo mršaviti

Nužne namirnice u prehrani dojilja

Tekst: Andreja Strelec Dučak, dipl. ing. nutricionizma

Foto: Thinkstock

Tagovi

Najnovije

Najpopularnije