Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nakupljanje vode u trudnoći: Zvuči čudno, ali što više tekućine unesete u organizam, manje ćete oticati!

Možda jedna i od najdosadnijih i najnapornijih tegoba u trudnoći je zadržavanje vode i oticanje nogu. Pred kraj dana čini vam se kao da umjesto stopala imate balvane!

 otečene noge

Tijekom trudnoće doživjet ćete razne tegobe, a čak 80 posto trudnica pati od oticanja. U blaženome stanju, ako ga tako možemo nazvati, tijelo proizvodi do 50% više tjelesnih tekućina kako bi zadovoljilo fiziološke potrebe za rast i razvoj djeteta. Ovaj višak tekućine ne stvara se bez razloga jer dodatna tekućina priprema zglobove i tkiva za porod.

No pritisak maternice na venski sustav uzrokuje usporeno otjecanje i zastoj venske krvi u krvnim žilama. Povećani tlak u žilama uzrokuje oticanje donjih dijelova tijela.  Osim toga, povišena razina trudničkih hormona utječe na izlučivanje natrija, što doprinosi zadržavanju tekućine.

Kako si pomoći?

Smanjite unos natrija!

Ne solite hranu i izbjegavajte konzumiranje procesuirane hrane.

Dovoljna vam je šalica kave dnevno!

Pretjerani unos kofeina može prouzročiti dodatno nakupljanje toksina u vašem tijelo, što rezultira slabijom cirkulacijom i oticanjem nogu. Stoga, ne pretjerujte s kavom, a pripazie i na unos gaziranih pića koja u sebi sadrže kofein, te čajeva.

Malo više kalija!

Kalij je izvrstan za balansiranje tekućine u tijelu. Ako ga ne unosite u dovoljnim količinama, mogli biste imati problema s oticanjem nogu. Hranite se bananama, špinatom, jogurtom…

Unosite dovoljno tekućine!

Možda će vam ovo zvučati kontradiktorno, ali ako tijelo nije dovoljno hidrirano, to nadoknađuje zadržavanjem tekućine. Dakle, pojačanim unosom tekućine možete smanjiti njezino zadržavanje u organizmu, a voda je najbolji izbor.

Odjenite se udobno!

Svaka odjeća koja vas stišće, nije dobra za vas. Nosite širu odjeću u kojoj se prije svega osjećate udobno.

Podignite noge i odmorite se

Ako većinu dana provedete u sjedećem ili stojećem položaju, odmah ćete to primijetiti na obujmu svojih gležnjeva. Tijekom dana nekoliko puta stavite noge u povišeni položaj na 15 do 20 minuta. Povišeni položaj smanjuje pritisak na donji dio nogu, pomaže otjecanju krvi i smanjuje otečenost.

Masirajte stopala!

Masaža stopala, posebno u kombinaciji s rashlađujućim gelom ili hidratizirajućim losionom, pomoći će popuštanju napetosti u nogama. Nježnim, kružnim pokretima nmasirajte stopala od vrhova prstiju prema zglobovima. Kupka za stopala s morskom soli i eteričnim uljima dodatno može opustiti otečena stopala.

Krećite se!

Nekoliko puta dnevno po nekoliko minuta hodanja laganim tempom donijet će blagodat otečenim nogama. Šetnja je jedna od aktivnosti najprimjerenija trudnicama jer pokreće cirkulaciju, a nije fizički izazovna.

Tekst: Sanja Matasić

Foto: Shutterstock

Tagovi

Najnovije

Najpopularnije