Bilo da ste mama, tata, baka, djed, teta, susjed ili učenik, znate da je kraj školske godine razdoblje stresa i tenzija. Učenici pišu završne ispite, ispravljaju se jedinice koje su se nakupile tijekom godine i popravlja i prepravlja se što se stigne jer je vrijeme za ubiranje plodova školskog rada. Kraj školske godine donosi zaključne ocjene koje su mjerilo vaše uspješnosti. Svi želimo biti uspješni, volimo pohvale. Uspješnima su otvorena sva vrata i sve mogućnosti. Uspješan učenik će jednog dana upisati fakultet i kasnije pronaći odlično plaćen posao. Imat će dobar auto, stan i bit će sretan. Samo da iz matematike bude petica. Sva se ova uvjerenja gomilaju u našim glavama dok željno iščekujemo onaj papir na kome će pisati koliko je naše dijete uspješno – školsku svjedodžbu. A možda će baš onaj s trojkom iz matematike jednog dana napisati knjigu o ružama koja će služiti svima, pa i njegovoj učiteljici matematike koja obožava u svom vrtu njegovati ruže.
Biste li svoje dijete i dalje voljeli kada ne bi bila petica nego četvorka? Sigurna sam da će svaki roditelj reći kako je odgovor na ovo pitanje neupitan i jednoznačan. Nisam sigurna kako bi na njega odgovorila djeca. Znaju li vaša djeca koji je odgovor na ovo pitanje? Govorite li im na glas da ste im podrška bez obzira na ocjenu?
Svojim sam sedmašima prošle godine pokazala prekrasan film koji je javno dostupan. Pokazuje koji su sve genijalci iz različitih sfera u školama bili drugačiji, neshvaćeni i prema školskim mjerilima – neuspješni. U njemu su spomenuti mnogi poznati fizičari, sportaši ili pjevači. Napravila sam to tada jer smo im svi usput spominjali kako se u sedmom razredu moraju uozbiljiti i početi s učenjem. O zaključnim ocjenama ovisi njihova budućnost, upis srednje škole im je pred vratima.
Jesu li zaista ocjene mjerilo uspjeha?
Nije li djetetovo samopouzdanje nešto što će mu u životu otvoriti mnoga vrata prema cilju koji je sam izabrao? Kao učiteljica, od srca vam savjetujem da razvijate dječje samopouzdanje. Sva su djeca darovita i talentirana, samo što to neka od njih još ne znaju. Učitelji mogu pomoći pri otkrivanju talenata tako da ih potiču u onome što učenici vole. Nedavno sam pročitala zanimljivu priču o zecu koji je dobro trčao, ali nije bio plivač. Upisao je školu kako bi usavršio što mu ne ide. Na kraju je više vremena provodio radeći ono što ne voli i u čemu teško može postati dobar i postao je nesretan i manje uspješan u trčanju.
Imajte to na umu kada vaše dijete na kraju godine ima lošiju zaključnu ocjenu iz predmeta koji ne voli. Sanjam o danu kada će svako dijete ići na natjecanje iz barem jednog predmeta umjesto da ide na instrukcije iz onoga što mu nikako ne ide…. i da, o danu kada neće biti zaključnih ocjena. Stresa za djecu, učitelje i roditelje.
Fora priče za djecu
Želite li svom djetetu pokazati kako izgledaju radionice s pričanjem priča koje vodi Danijela Miklec u kojima i ono sudjeluje, te ga na taj način dodatno educirati kroz temu koja se u priči obrađuje, a školarcima ponuditi koristan i zabavan sadržaj tijekom ljetnih praznika, pratite Fb Relax kids 4All i raspored događanja tijekom ljeta. Prva radionica za najmlađi uzrast je u nedjelju 16. 6. 2019. u 10 sati. Detalje pročitajte na Fb eventu ovdje.
Tekst: Danijela Miklec, kći, učiteljica, voditeljica Fora priča za djecu svih uzrasta, vlasnica zeca BEzaBU
Foto: Profimedia
Chrissy Teigen kritiziraju jer joj kći drži noge na kuhinjskom pultu dok kuhaju
Kako darovita djeca zamišljaju bolji svijet? Birali bi učitelje, predmete, a tehnologija im je pomagač, ne gospodar
Maja Šuput pokazala novu Bloomovu frizuru: 'Baš si ga skratila, sad je pravi dečkić'
Dragi odrasli...: Pisma djece iz Hrvatske za bolji svijet, ovo su njihove poruke
Uranjeno božićno ukrašavanje usrećuje, znanstveno je dokazano