Sama po sebi glazba je ljekovita, a dokaz je što se diljem svijeta terapija glazbom uvodi kao način rehabilitacije malih bolesnika. U bolnicama glazba pomaže djeci, daje im emocionalnu utjehu te djeluje umirujuće. Nježni, ritmički zvuci, blagotvorno djeluju na um i na emocije malih pacijenata.

Glazbena terapija, koja uključuje učenje sviranja instrumenta, pjevanje i pisanje pjesama, slušanje glazbe, pomaže u ublažavanju boli, smanjenju stresa i tjeskobe kod pacijenata, što rezultira fiziološkim promjenama, uključujući: poboljšano disanje, niži krvni tlak, smanjen broj otkucaja srca u minuti i opušta mišićnu napetost. Pokazalo se da ovaj oblik terapije ima značajan učinak na učinkovitost liječenja, uključujući smanjenje boli, opuštanje, brzinu disanja i nižu razinu anksioznosti.

Glazbena terapija također poboljšava psihičke izazove boravka u bolnici koji mogu uključivati ​pojačani stres, tjeskobu, osjećaj napetosti, depresije, socijalnog isključivanja i još mnogo toga.

Znanstvenici sa Sveučilišta Northwestern otkrili su da slušanje glazbe i sviranje instrumenata nema samo terapijski učinak nego i snažno utječe na razvoj djetetovih kognitivnih vještina. No, također, nije dovoljno da djeca samo sjede i slušaju glazbu, već bi se trebali aktivno baviti glazbom i sudjelovati u nastavi. Sviranje instrumenta uči dijete kako učinkovitije stvarati, pohranjivati ​​i vraćati sjećanja. Sviranje instrumenta je najbolji i najpotpuniji trening za mozak.

Sviranje i interpretiranje glazbe instrumentima poučava ustrajnosti i stvara osjećaj postignuća. Za učenje sviranja nekog instrumenta, potrebno je puno vremena, strpljenja i vježbe. Tijekom satova glazbe, učitelj postavlja kratkoročne i dugoročne ciljeve. Kada dijete postigne zadane ciljeve, preplavit će ga osjećaj uspjeha i ponosa.

Učenje sviranja instrumenta dokazano poboljšava i koordinaciju. Sviranje instrumenta zahtijeva od mozga da radi velikom brzinom. Djeca, koja sviraju instrumente, pokazala su znatno bolju koordinaciju oko-ruka od onih koji ne sviraju. Pokazali su i bolji napredak u društvenom i akademskom razvoju.

Poznato je da učenje sviranja poboljšava matematičke vještine. Sviranje instrumenta može se činiti kao kreativan čin, ali postoje mnoge paralele s matematikom. Glazba i matematika su jako isprepletene. Razumijevanjem takta, ritma i ljestvica, djeca uče kako dijeliti, stvarati razlomke i prepoznavati obrasce. Glazba povezuje djetetov mozak kako bi mu pomogla da bolje razumije razna područja matematike.

Učenje i sviranje glazbe zahtijeva stalno čitanje i razumijevanje. Djeca i tinejdžeri trebaju prepoznati note i odsvirati ih na svom instrumentu. Trabaju znati koliko dugo držati notu, koji prst koristiti i koliko glasno svirati.

Učenje sviranja izvrstan je način učenja matematike na umjetnički način! Oslobađa od stresa te pomaže djeci da bolje upravljaju svojim osjećajima i da te osjećaje lakše verbaliziraju.

Tekst: Zvjezdana Bubnjar

Foto: Shutterstock