Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

STRAHUJETE OD PRVE STOLICE: 4 važna savjeta kako ići na zahod prvih dana nakon poroda

Autor Sanja Matasić

Prošli ste trudnoću i porod, a mnoge su vas mame upozorile da je prva stolica prava noćna mora.

 žena na toaletu Izvor: Shutterstock

Nakon trudnoće i poroda, vašem je tijelu potreban odmor. No, prema iskustvima mama, prva stolica nakon poroda često je još jedno traumatično iskustvo, pogotovo ako ste prošli epiziotomiju, ili rezanje međice.

Stolica odmah nakon poroda može vas neugodno iznenaditi, a i posve je normalno da nekoliko dana patite od opstipacije ili zatvora. Uzrok opstipacije, nije samo fiziološke prirode, nego može biti riječ o mentalnoj blokadi jer žena nakon što je prošla 'pravi masakr' na svome intimnom području, podsvjesno ga želi zaštititi od dodatnog naprezanja.

Mnogi faktori utječu na neugodu prilikom vršenja prve velike nužde nakon poroda. Osim što je važno kakvu hranu konzumirate posljednjih tjedana prije poroda, i trbušni mišići, koji su iscrpljeni od tiskanja tijekom poroda, ali i oslabljeni tijekom 9 mjeseci trudnoće, funkcioniraju slabije. Dakako, postoji mogućnost da ste uslijed naprezanja u porodu dobili i hemoroide.

Nadalje, lijekovi protiv bolova, koji se koriste tijekom poroda i nakon poroda, definitivno usporavaju vašu probavu pa je potrebno više vremena da hrana prođe kroz probavni sustav. Na sve to dodajte nagli pad hormona i dehidraciju.

Dakle, trebat će neko vrijeme da se vaš probavni sustav regulira. Mogu proći dva ili čak tri dana prije nego što osjetite da ste spremni za prvu stolicu nakon poroda. Čak bi i prvih nekoliko pražnjenja crijeva moglo biti prilično neugodno. Problemi sa stolicom mogu se protegnuti i na duže razdoblje od tjedan dana.

Kako potaknuti probavu?

• Pijte puno vode, posebno ako dojite.
• Jedite hranu bogatu vlaknima, poput voća, povrća i cjelovitih žitarica, lagane juhe.
• Povećajte unos magnezija, ključnog nutrijenta za zdravu stolicu. Bogati izvori magnezija uključuju zelje, orašaste plodove, sjemenke, suhi grah, cjelovite žitarice, pšenične klice i pšenične/zobene mekinje.

 mama s kolicima Izvor: Shutterstock

• Lagano vježbajte čim budete spremni. Svakodnevna jutarnja šetnja savršena je za urednu probavu. (Ako ste imali porod carskim rezom, prvo se posavjetujte sa svojim liječnikom.)
• Ako i dalje imate problema, savjetujte se s liječnikom o korištenju laksativa.

Tehnike koje će vam pomoći na wc-u

Kada osjetite potrebu za pražnjenjem crijeva, nemojte je ignorirati! Uzmite si vremena i pokušajte se pritom opustiti.

• Kada sjedate na toalet, stavite noge na stolicu, tako da vam koljena budu iznad razine kukova, blago se nagnite prema naprijed. Ovo je prirodan kut za pražnjenje crijeva jer ispravljate debelo crijevo i smanjujete otpor.
Pravilno dišite, ne zadržavajte dah, nego kod izlaska stolice, izdišite.
Gornji dio tijela blago zarotirajte udesno. Ovaj pokret uvija debelo crijevo i pomaže istisnuti stolicu.
Nemojte se naprezati. To može pogoršati hemoroide i opteretiti ranu od carskog reza ili na međici.

Potražite savjet liječnika ako:

  • četvrtog dana nakon poroda niste imali barem dvije stolice
  • primijetite krv u stolici (budući da još krvarite, možda će vam to teško biti uočiti)
  • osjećate oštru, intenzivnu bol u želucu ili rektumu kod vršenja nužde
  • imate proljev duže od tjedan dana.

Umjesto da se bojite prve stolice nakon poroda, prihvatite je kao normalan dio postpartuma. Kako se budete oporavljali, probavni sustav vraćat će se na stari ritam.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Najpopularnije