Maria Montessori rođena je 1870. i prva je žena u Italiji koja je upisala i završila studij medicine. Dugo je u bolnici kao asistentica radila na odjelu s djecom "izvan sustava". Sama je osmislila razna didaktička pomagala, pokazala je da učenje ne počinje od učitelja, već od učenika i vjerovala je da djecu ne treba tjerati da uče, već im pružiti poticajno okruženje koje će ih pozivati na razmišljanje i istraživanje. Time će, smatrala je, biti zadovoljene dvije važne dječje potrebe - poticanje njihove prirodne znatiželje i učenje kroz igru. Zato je glavna misao vodilja svih Montessori institucija koje su preuzele njezin način odgoja „Neka djeca uče sama“.
1. Djeca najviše upijaju i uče iz onoga što ih okružuje
2. Ako ste iskreni prema svom djetetu, ono će naučiti što je poštenje
3. Ako se dijete osjeća sigurno, ono će učiti i vjerovati ljudima
4. Ako dijete često grdimo, ono će naučiti kako osuđivati druge
5. Ako dijete često hvalimo, ono će naučiti cijeniti druge
6. Ako smo neprijateljski raspoloženi prema djetetu, ono će naučiti tući i vrijeđati druge
7. Ako često ismijavate dijete, ono će postati sramežljivo
8. Ako djetetu često govorimo da se mora sramiti svojih postupaka, stalno će se osjećati krivim
9. Ako dijete često ohrabrujete, ono će imati veliko samopouzdanje
10. Ako dijete ima stalnu podršku, ono će biti samostalno i samopouzdano
11. Ako dijete živi u prijateljskom okruženju, naučit će kako pronaći ljubav
12. Nikada ne govorite loše o svom djetetu – čak ni kad ga nema, čak ni pred njim
13. Umjesto da kritizirate njegov karakter, koncentrirajte se na ono dobro u njemu. Tako neće biti mjesta za loše
14. Uvijek budite spremni pomoći svom djetetu, kao i otići kada vidite da mu je sasvim dobro
15. Pomozite djetetu da rano upozna svijet oko sebe, pogotovo ako je okruženo mirom i ljubavlju
16. Poštujte dijete i kada pogriješi, tako će brže znati ispraviti grešku
17. Uvijek slušajte i odgovarajte na djetetova pitanja i zahtjeve – tako će znati da ste tu za njega
18. Pazite kako se ponašate pred djetetom jer ono upija naše ponašanje
19. Poštujte dijete koje se odmara, promatra aktivnosti druge djece ili o nečemu razmišlja. Nemojte ih tjerati da rade druge aktivnosti umjesto toga. I djeca trebaju razmišljati
20. Da bismo istinski živjeli moramo naučiti koristiti stvari i voljeti ljude…. Ne voljeti stvari i koristiti ljude
21. U središtu obrazovanja trebala bi biti sama osoba. Uvijek treba imati na umu da se čovjek ne razvija na fakultetu, njegov duševni razvoj počinje čim se rodi i najjači je u prve tri godine njegova života
22. Ne možemo naučiti dijete kako biti umjetnik, ali mu možemo pomoći da razvije 'oko koje vidi', 'ruku koja sluša', 'dušu koja osjeća'
Izvor: Index.hr