Dok se djeca igraju, svakim svojim pokretom nauče nešto novo. Cilj je strukturirane igre osigurati da se djeca zabavljaju dok se trude u postizanju određenoga cilja. Kroz aktivnosti u takvoj vrsti igre poboljšavaju se motoričke vještine, ali i vještine rješavanja problema, a ona može biti dio kvalitetno provedenoga vremena roditelja ili odraslih osoba s djecom.
Strukturirana igra sa sobom nosi određena pravila, određeno vrijeme u kojem se igra, ali ima i postavljen cilj. Može uključivati skupinu djece ili dijete i odraslu osobu, a u takvu igru ulaze igra lovice, crne kraljice, društvene igre, igra skrivača itd.

5 dobrobiti strukturirane igre

5. Razvija koordinaciju i motoriku
Todleri još uvijek uče koordinaciju pokreta i stabilnost, a strukturirana igra uvelike im pomaže u tome. Naime, kretanje, kao što je trčanje, skakanje, plesanje, omogućavaju mozgu da stvori nove sinapse te da bolje 'surađuje' s tijelom.

4. Djeca su tjelesno aktivnija
Okosnica strukturirane igre su tjelesne aktivnosti, čiji je rezultat bolji razvoj, jačanje kostiju i mišića te općenito bolja fizička kondicija. Nekretanje sa sobom donosi brojne zdravstvene rizike, ali i lošije rezultatu kad je riječ o učenju i svladavanju kognitivnih vještina.

3. Razvija vještine rješavanja problema
Strukturirana igra pomaže u vještinama rješavanja problema jer djeca tijekom igre trebaju identificirati problem, veliki ili mali, i pronaći način njegova rješavanja kako bi nastavila s igrom.
Bilo da je riječ o igri skrivača, gdje dijete mora smisliti način na koji se može sakriti da ga ne pronađu prvoga, do igre 'Čovječe ne ljuti se' u kojoj zbraja kockice i polja kojima se pomiče figurica i odlučuje koju će figuricu pomicati prvu kako bi prvo završilo igru, cijelo vrijeme se traži djetetova fokusiranost i sudjelovanje u igri kako bi se postigao neki cilj.

2. Razvija emocionalne i socijalne vještine djeteta
Kroz igru dijete uči izražavati svoje emocije na zdrav način. Tijekom igre djeca doživljavaju niz emocija od uzbuđenja, frustracije, ljutnje i radosti. Način na koji će ih obraditi i podijeliti s drugma određuje njihovu razinu emotivne zrelosti. I ne samo to, tijekom igre djeca uče komunicirati sa svojim suigračima, prihvaćati pravila, uče što znači ferplej, uče kako izgladiti sukob koji se pojavi tijekom igre, a tako razvijaju i svoje socijalne vještine.

1. Razvija kreativnost
Djeca se ne rađaju kreativna. Riječ je o vještini koja se razvija kroz određene situacije. Kada su mališani uključeni u aktivnu igru, upoznaju se s novim idejama i prilikama koje su temelj za izgradnju kreativnosti.
Kreativni aspekt strukturirane igre pojavljuje se kada se od djece traži da preuzmu neku pravilima igre zadanu ulogu. Na primjer, 'igra pantomime'.