Stoga, kada se suočite sa strahom od vode svoga jednogodišnjaka, nemojte se obeshrabriti. Jer, možda ste zamišljali veselo igranje u vodi sa svojim klincema, a on vrišti već pri samoj pomisli da uđe u vodu. Na kraju, provedete dan tako da uz njega sjedite na suhome.
Roditeljima je takva situacija neugodna jer obično ulažu jako puno vremena, novaca i truda da bi djetetu omogućili priliku za osvježenjem u vodi. Kad spojimo osjećaje roditelja, kao što su nevjerica, razočaranost i srdžba s djetetovim strahom, ne dobivamo sretnu kombinaciju.
Dijete upija naše negativne osjećaje i dobiva određenu potvrdu da se s pravom boji suočavanja s vodom.
No strah od vode kod malene djece prije možemo definirati kao nelagodu kojoj se ne žele izložiti jer im možda ne odgovara temperature vode, neobična im je ‘veličina’ vode koja ih okružuje, osjećaju možda kamenčiće i pjesak ispod stopala, neugodno im je što im voda može ući u oči ili nos… razlozi su mnogi.
Dijete koje nije spremno suočiti se s ulaskom u vodu ne treba siliti. Svaka prisila samo odgađa trenutak kad će doista i biti spremno za taj korak.
Bolje je pustiti dijete da samo odluči kad će pronaći volju i hrabrost te mu skrenuti pozornost na ugodne sadržaje, umjesto inzistirati da prekine strah sad i odmah.
Svaki je početak važan i važno je da se dijete kroz igru upozna s vodom. Za početak, dalje od mora ili bazena, a potom nešto bliže.
Prilagodbu na vodu treba prilagoditi dobi djeteta. Roditelji ne trebaju forsirati dijete da nauči plivati ili da ide u vodu kada ono to ne želi. Svako je dijete individualac, i to treba poštovati.
Ako dijete ne želi ući u vodu, treba ga pustiti da se igra u plićaku: pretače vodu, kopa rupu u pijesku, igra se s igračkama i sl. Roditelj treba pokazati zanimanje za djetetove aktivnosti na način da se povremeno igra s njime te da ga konstantno nadgleda zbog sigurnosti.
Dijete će samo pokazati kada je spremno ući dublje u vodu ili zaplivati s rekvizitima. Svako forsiranje prouzročit će suprotan učinak. Jedan je od najboljih načina za učenje neke aktivnosti spontana igra.
Roditelj treba poticati učenje u vodi na način da pohvali dijete. Nikad ne treba uspoređivati napredak djeteta u odnosu na drugu djecu, jer to nepovoljno utječe na njegovo samopouzdanje.
8 znakova da imate natprosječno inteligentno dijete: Prepoznajte ih od rane dobi
Kako se razvija dječji karakter? Maria Montessori otkrila tri ključne faze i način na koji možemo utjecati na njih
I ja sam znao dobiti batine, pa sam ispao dobro: Psihologinja otkriva što se krije iza takve izjave
Znate li koje učitelje cijenim? YouTuber nabrojio razloge zbog kojih je zahvalan ljudima koji podučavaju našu djecu
Kako potaknuti dijete da priča o svom danu u školi, bez osjećaja da ga ispitujete: Postavite mu ova promišljena pitanja