Stoga, kada se suočite sa strahom od vode svoga jednogodišnjaka, nemojte se obeshrabriti. Jer, možda ste zamišljali veselo igranje u vodi sa svojim klincema, a on vrišti već pri samoj pomisli da uđe u vodu. Na kraju, provedete dan tako da uz njega sjedite na suhome.
Roditeljima je takva situacija neugodna jer obično ulažu jako puno vremena, novaca i truda da bi djetetu omogućili priliku za osvježenjem u vodi. Kad spojimo osjećaje roditelja, kao što su nevjerica, razočaranost i srdžba s djetetovim strahom, ne dobivamo sretnu kombinaciju.
Dijete upija naše negativne osjećaje i dobiva određenu potvrdu da se s pravom boji suočavanja s vodom.
No strah od vode kod malene djece prije možemo definirati kao nelagodu kojoj se ne žele izložiti jer im možda ne odgovara temperature vode, neobična im je ‘veličina’ vode koja ih okružuje, osjećaju možda kamenčiće i pjesak ispod stopala, neugodno im je što im voda može ući u oči ili nos… razlozi su mnogi.
Dijete koje nije spremno suočiti se s ulaskom u vodu ne treba siliti. Svaka prisila samo odgađa trenutak kad će doista i biti spremno za taj korak.
Bolje je pustiti dijete da samo odluči kad će pronaći volju i hrabrost te mu skrenuti pozornost na ugodne sadržaje, umjesto inzistirati da prekine strah sad i odmah.
Svaki je početak važan i važno je da se dijete kroz igru upozna s vodom. Za početak, dalje od mora ili bazena, a potom nešto bliže.
Prilagodbu na vodu treba prilagoditi dobi djeteta. Roditelji ne trebaju forsirati dijete da nauči plivati ili da ide u vodu kada ono to ne želi. Svako je dijete individualac, i to treba poštovati.
Ako dijete ne želi ući u vodu, treba ga pustiti da se igra u plićaku: pretače vodu, kopa rupu u pijesku, igra se s igračkama i sl. Roditelj treba pokazati zanimanje za djetetove aktivnosti na način da se povremeno igra s njime te da ga konstantno nadgleda zbog sigurnosti.
Dijete će samo pokazati kada je spremno ući dublje u vodu ili zaplivati s rekvizitima. Svako forsiranje prouzročit će suprotan učinak. Jedan je od najboljih načina za učenje neke aktivnosti spontana igra.
Roditelj treba poticati učenje u vodi na način da pohvali dijete. Nikad ne treba uspoređivati napredak djeteta u odnosu na drugu djecu, jer to nepovoljno utječe na njegovo samopouzdanje.
Treba li u bebinu hranu dodavati sol i šećer? Pedijatrica savjetuje što kad beba odbija namirnice
Dr. Rajović otkrio koji su školski predmeti najvažniji za djecu: Razvoj potiče i aktivnost koje se mnogi srame
Evo što trebate znati ako vaše dijete želi obojiti kosu
15 fotografija slavnih roditelja koji ljube svoju djecu u usta
Oprez, roditelji! Ovo su teške posljedice djece koja se osjećaju kao 'gubitnički brat ili sestra'