Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Objavljene upute za početak školske godine! Maske obvezne za više razrede ako nema razmaka od 1,5 metra!

Najvažnije je kako će svi učenici sjesti u klupe 7. rujna, a onda će se "gasiti požari" po potrebi, tj. kada se pojave neka žarišta. Novost je i to da će maske morati nositi učenici od 5. do 8. razreda ako se u učionici ne može ...

 početak školske godine

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs na današnjoj je konferenciji za novinare predstavio Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije Covid-19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2020./2021. Donosimo najvažnije činjenice iz dugo očekivanog dokumenta, zahvaljujući kojem bi i roditelji, ali i nastavnici, trebali biti manje zbunjeni uoči 7. rujna i povratka učenika u školske klupe. No hoće li biti tako?

Uz one već očekivane mjere, prema kojima bi se učenici što manje susretali na hodnicima i u drugim zajedničkim prostorijama, novost je da će učenici od petog do osmog razreda osnovne škole, kojima se u učionicama ne može osigurati razmak od 1,5 metar, morati nositi maske, dok će učenici i nastavnici srednjih škola, ako se radi o ustanovi u kojoj je razmak u učionicama između učenika manji od približno dva metra, također morati nositi maske. Iznimno se, ako se škole drukčije ne mogu organizirati, preporučuje se organizirati turnuse na način da se određeni razredni odjel podjeli na dvije grupe učenika te u školu naizmjenično dolazi jedna pa druga grupa učenika (turnusi u trajanju od 1 tjedan ili režimu 3+2/2+3 dana).

Na pitanje novinara tko će financirati maske za učenike, ministar Radovan Fuchs rekao je da očekuje pomoć lokalnih zajednica te da, bude li potrebno, "uskočiti" i njegovo ministarstvo.

Koliko god je moguće, neophodno je smanjiti fizički kontakt djece iz jednog razreda s drugim učenicima, ali i nastavnicima i drugim osobljem. Tako se predlaže izvođenje nastave u dvosatu/trosatu; ako je moguće organizirati nastavu na način da ona za sve učenike ne počinje i ne završava u isto vrijeme; kao organizirati odmore u različito vrijeme, što znači da školsko zvono ide u zaborav... Korištenje toaleta, piše u preporukama, treba organizirati na način da se jasno odredi i na vratima naznači maksimalan broj korisnika, označi mjesto za red (po mogućnosti vani), put kretanja i dostupne umivaonike, poštujući fizički razmak...

Svi djelatnici obvezni su mjeriti temperaturu svaki dan prije dolaska na posao, a isto su obvezni i učiniti roditelji kad su djeca u pitanju. Povišena temperatura (iznad 37,2 pod pazuhom), kašalj, poteškoće s disanjem, grlobolja, poremećaj osjeta njuha i okusa te gastrointestinalne smetnje (proljev, povraćanje, bol u trbuhu), znakovi su koji upućuju na moguću zarazu koronavirusom. Kod pojave navedenih znakova dijete ili djelatnik ostaje kod kuće, javlja se liječniku i ravnatelju ustanove.

Kod pojedinačnog slučaja pojave simptoma koji mogu upućivati na zarazu COVID-19, odgojnoobrazovna skupina/razredni odjel u pravilu nastavlja dalje s odgojno-obrazovnim radom, dok se kod grupiranja osoba sa znakovima bolesti (dvije ili više osobe iz iste učionice) postupa sukladno mišljenju liječnika. Kada se kod djeteta/učenika ili djelatnika utvrdi zaraza COVID-19, postupa se sukladno odluci nadležnog epidemiologa što, između ostalog, znači da se za sve osobe kod kojih se utvrdi da su bile u bliskom kontaktu sa zaraženom osobom u vrijeme kada je osoba mogla biti zarazna izriče mjera aktivnoga zdravstvenog nadzora u samoizolaciji.

Nastava tjelesnog odgoja preporučuje se provoditi na otvorenom, ali na način da se ne spajaju razredni odjeli.

U slučaju nemogućnosti organizacije posla zbog većeg broja zaposlenika koji su u samoizolaciji, stožeri civilne zaštite (državni i lokalni) u koordinaciji s osnivačima mogu preraspodijeliti zaposlenike iz drugih odgojno-obrazovnih ustanova, kako bi se osigurala kontinuirana skrb za djecu/učenike.

Ove Upute prilagođavati će se aktualnoj epidemiološkoj situaciji.

Ako dođe do potrebe za online nastavom, ona će se, pojasnio je ministar Fuchs, organizirati po dva scenarija.

Jedan je kad cijeli razred ide u samoizolaciju i prelaze svi na online nastavu 14 dana, dok samoizolacija ne prođe. Druga varijanta je, kad se ne može osigurati distanca, pa se razredi dijele. Ona djeca koja su u razredu, slušaju učitelja uživo, a za drugi dio razreda učitelj organizira online nastavu, što znači da bi to bilo dvostruko opterećenje učitelja i profesora. U ciklusima se te grupe rotiraju. Dakle, ne može jedna grupa učenika pratiti cijelo vrijeme nastavu online, jer to ne bi bilo - pravedno obrazovanje.

Roditelje.hr pratite i na Instagramu.

Tekst: D. P.
Fotografije: Shutterstock

Najnovije

Najpopularnije