O odjeku i uspjehu prve godine provođenja kampanje „Čitaj mi!“ najviše govore pozitivna iskustva sudionika, ali i dojmljive brojke: gotovo 4000 slikovnica prikupljeno je za obitelji slabijeg imovinskog stanja, dječje odjele bolnica, vrtiće i domove za djecu; zabilježen je porast upisa djece u knjižnice, a više od stotinu knjižnica i tisuću volontera sudjelovalo je u više od 200 događaja koji su čitanjem okupili deset tisuća djece i roditelja, među kojima i brojne umjetnike, gradonačelnike i ministre.

Sve su to u stihovima ispričali glumci Mirna Medaković i Silvio Vovk, UNICEF-ova ambasadorica dobre volje Maja Vučić, vrtićka djeca, predstojnica Ureda UNICEF-a Valentina Otmačić, koordinatorica kampanje Kristina Čunović i autorica igrokaza o kampanji i dječja spisateljica Josipa Franjić Radulović. Veselim igrokazom prisjetili su se bajkaonica, pričaonica, čitanja naglas djeci na gradskim trgovima, u knjižnicama i bolnicama, putujućim slikovnicama u bibliobusima, nagradnog foto natječaja i milenijske fotografije „Čitaj mi“ koja je snimljena u Dubrovniku. Pridružila im se i potpredsjednica Vlade i ministrica socijalne politike i mladih i pokroviteljica Kampanje Milanka Opačić koja je djeci pročitala slikovnicu „Zlatokosa“ Sanje Pilić.

„Čitanje je važno jer potiče i razvija predčitalačke i čitalačke vještine u djece koje im pomažu u komunikaciji, svladavanju školskog gradiva ali i postizanju većeg uspjeha u životu općenito. Zato je naš cilj da svako dijete dobije svoju prvu slikovnicu i da se svaki roditelj upozna s dobrobitima čitanja djeci od najranije dobi.“, rekla je Valentina Otmačić, predstojnica UNICEF-ova ureda za Hrvatsku.

Istraživanje koje je za UNICEF 2012. provela agencija Ipsos Puls pokazalo je da 23 posto roditelja šestomjesečne djece u Hrvatskoj ne čita i ne gleda slikovnice sa svojim bebama te da zajedničko čitanje nije dio svakodnevnih navika devet posto roditelja jednogodišnjaka, sedam posto roditelja trogodišnjaka i 14 posto roditelja šestogodišnjaka. Istraživanje je pokazalo i da četiri posto jednogodišnjaka, dva posto trogodišnjaka i jedan posto šestogodišnjaka nema niti jednu slikovnicu.

„U današnje vrijeme, kad su djeca više nego ikada izložena suvremenoj tehnologiji, knjiga često ostaje po strani, a važnost čitanja djeci se zanemaruje. Ova kampanja šalje poruku da slikovnica treba biti na prvom mjestu u izboru igračaka od najranije dobi i da roditelji svojim primjerom mogu promijeniti život svoje djece, stvarajući kod njih naviku čitanja koje utječe na njihov cjelokupni razvoj. Stoga te dragocjene trenutke bliskosti s djetetom kroz zajedničko čitanje priča treba njegovati od prvih dana, jer svako dijete čitanje jako veseli, a ostaje ljubav što traje život cijeli“, poručila je Milanka Opačić, potpredsjednica Vlade i ministrica socijalne politike i mladih.

Kampanju organiziraju Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež Hrvatskog knjižničarskog društva, Hrvatsko pedijatrijsko društvo, Hrvatsko čitateljsko društvo, Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti, Hrvatsko logopedsko društvo i UNICEF Hrvatska, pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.

Izvor: UNICEF