Sve je počelo s generacijom X. Nakon Baby boomera koji su rođeni između 1946. i 1964. godine slijedila je generacija koja nije imala očigledan kulturni identifikator. Budući da nije imala određene karakteristike po kojima bi postala poznata nazvana je generacija X, a ovisno o tome koga pitate, sociolozi, romanopisci ili Billy Idol učvrstili su ovu frazu u našem rječniku. Odatle je sve krenulo abecednim nizom. U nastavku donosimo detaljne karakteristike svake generacije...


Baby boomers - rođeni između 1946. i 1964.

shutterstock_1565185228.jpg
Shutterstock 

Trenutačno imaju između 57 i 75 godina i najveći su konzumenti tradicionalnih medija poput televizije, radija, časopisa i novina. Unatoč tome čak 90% baby boomera ima Facebook profil. Ova generacija počela je usvajati tehnologiju kako bi ostala u kontaktu s članovima obitelji i ponovno se povezala sa starim prijateljima. Oni vjeruju da trebate brinuti o svojoj djeci dovoljno da ih usmjerite na pravi put i ne planiraju im ostaviti nikakvo nasljedstvo. Barem tako smatraju američki baby boomeri.


Generacija X - rođena između 1965. i 1979/80.

shutterstock_2274800659.jpg
Shutterstock 

Trenutačno imaju između 41 i 56 godina i još uvijek čitaju novine, časopise, slušaju radio i gledaju TV. Međutim, oni su također digitalno potkovani i provode otprilike 7 sati tjedno na društvenim mrežama. Generacija X trenutačno pokušava podići obitelj, otplatiti kredite i brinuti za ostarjele roditelje no ovi zahtjevi opterećuju njihove resurse.

Generacija Y ili milenijalci: rođeni između 1981. i 1994./6.

shutterstock_754461313.jpg
Shutterstock 

Trenutačno imaju između 25 i 40 godina. Njih čak 95% i dalje gleda televiziju, ali i Netflix. Ova generacija se odlično snalazi s mobilnim uređajima, no čak 32% njih će ipak koristiti računalo za kupnju. Obično imaju više profila na društvenim mrežama. Milenijalci imaju manju lojalnost brendu od prethodnih generacija i imaju malo strpljenja za neučinkovitu ili lošu uslugu. Milenijalci su najvažnija radna snaga, ali s ogromnim iznosom dugova. Stoga žele partnere koji će im pomoći u velikim kupovinama (stana, automobila...).


Generacija Z: najnovija generacija, rođena između 1997. i 2012.

shutterstock_2280791507.jpg
Shutterstock 

Trenutačno imaju između 9 i 24 godine. Prosječni pripadnik generacije Z dobio je svoj prvi mobilni telefon u dobi od 10,3 godine. Mnogi od njih odrasli su na mobitelima ili tabletima svojih roditelja i pametni telefon im je preferirani način komunikacije. U prosjeku provode 3 sata dnevno na svom mobilnom uređaju. Ova generacija vidjela je borbu milenijalaca i žele izbjeći dugove. Imaju jak apetit za financijskim obrazovanjem i uspjehom i poslodavci se često žale da su zahtjevni i komplicirani radnici.

Generacija A: Generacija Alpha počinje s djecom rođenom 2012.

shutterstock_2322974031.jpg
Shutterstock 


Nastavit će se s onima rođenima barem do 2025., možda i kasnije. Alfe odrastaju u domovima u kojima je svakodnevica prožeta tehnologijom. Mnogi od njih su zbog globalne pandemije pohađali virtualnu nastavu i gravitiraju ka online učenju. Njihovi su im milenijski roditelji već kreirali društvene mreže, a prema sadašnjim podacima, čini se da će Alfe biti jedna od najobrazovanijih i najbogatijih generacija.

Izvor: Kasasa.com