Nikada kao sada nije bilo lakše pronaći inspiraciju za pripremanje ukusnog obroka. Brzim listanjem Instagrama, Facebooka ili Pinteresta nailazimo na velik broj recepata koji izgledaju lijepo i ukusno.

U isto vrijeme najpopularniji postovi o hrani na društvenim mrežama recepti su koji promoviraju zdravu prehranu. No postavlja se pitanje: pripremaju li dosta ljudi zdrave obroke koju dijele i lajkaju? Odgovor je: uglavnom ne. Barem tako pokazuje istraživanje znanstvenika Sveučilišta George Mason u Americi, čije je rezultate objavio Journal of Medical Internet Research.

Autori istraživanja usredotočili su se na Pinterest, društvenu platformu o kojoj se u javnosti ne govori tako često, a koja ima snažnu zajednicu ljubitelja hrane.

Analizirajući profile i objave stotina korisnika Pinteresta, otkrili su da, iako mnogi korisnici na toj društvenoj mreži objavljuju i lajkaju zdrava jela s ribom, piletinom i povrćem, kada nisu na Pinterestu, više prate recepte s visokim udjelom šećera, kalorija i masti. Iz toga zaključuju da svi oni zapravo jedu nezdravu hranu.

'Zanimljiva je razlika između onoga što ljudi objavljuju i lajkaju i načina na koji zapravo žive', rekao je voditelj istraživanja Hong Xue. Dodao je kako se iz svega nameće zaključak da ljudi, kako bi postali popularni, objavljuju recepte za koje znaju da će dobiti puno lajkova i shareova.

Ljudi time zapravo samo slijede društvene norme koje su postavile poznate osobe i influenceri koji promiču zdraviju, niskokaloričnu prehranu. No, realno, takva im se hrana ne sviđa pa kod kuće jedu nešto sasvim drugo: hrana koju pripremaju kod kuće puna je masnoća, šećera i kalorija.

Očito je da društvene mreže nisu odraz stvarnog života brojnih osoba jer, ne samo kada je u pitanju hrana, postoji velika razlika između popularnosti na društvenim mrežama i ponašanja u svakodnevnom životu. Znanstvenici ističu kako ova spoznaja ima veliku težinu pa bi svi oni koji na društvenim mrežama promoviraju zdrav način života o tome trebali voditi računa.

'Uvijek treba uzeti u obzir potencijale i zamke društvenih mreža', rekao je Hong Xue.

Na Pinterestu je aktivno 18 posto Amerikanaca, a velik postotak njih objavljuje upravo recepte.

'Ako ljudi više vole nezdrave recepte, možda bi im influenceri trebali ponuditi opcije tih istih recepata s manje masnoća i kalorija. Također, trebalo bi poraditi i na okusu zdravih recepata, jer se čini da korisnici smatraju da zdrava hrana nema okus koji se njima sviđa. O svemu tome treba voditi računa budući da upravo društvene mreže imaju mogućnost velikog utjecaja na zdravo ponašanje ljudi', zaključio je Xue.

Tekst: Ivana Kalogjera

Foto: Shutterstock