Kada spomenemo dječju igru, vjerojatno nam na pamet padaju omiljene igre iz našeg djetinjstva: trčanje po parku, igra liječnika, dućana, gumi-gumi… Zanimljivo je kako se djeca mogu igrati na razne načine i kroz svaku se vrstu igre razvija neka druga vještina djeteta.

Igre kojima je naglasak na tjelesnoj aktivnosti, razvijaju motoričke sposobnosti; samostalna igra razvija kognitivne sposobnosti, a simbolička igra ili igra uloga (gdje djeca glume razne uloge kroz igru, pretvaraju se da su liječnici, zubari, friteri, poštari) potiče govorno-jezični razvoj, emocionalni, kognitivni, ali i razvijaju socijalne vještine u djeteta.

Djeca počinju igru uloga ili simboličku igru u razdoblju usvajanja govora (od 12. do 18. mjeseca svoga života), a s njihovim razvojem, ta igra poprima zamršenije i kompliciranije uloge koje igraju.

Kako se djeca igraju u simboličkoj igri?

Simbolička ili igra uloga važan je instrument pomoću kojeg dijete upoznaje svijet oko sebe te shvaća i povezuje kako funkcioniraju međuljudski odnosi. Djeca kroz takvu igru usvajaju nove riječi, vježbaju komunikaciju, uče kako verbalizirati svoje misli, sami smišljaju zaplet i rasplet igre, što doprinosi razvoju kreativnosti, uče se uživjeti u tuđu situaciju, što im pomaže da nauče sagledati neku situaciju

Faze razvoja simboličke igre! 1. Faza glumljenja samoga sebe (12. – 18 mjeseca): dijete glumi sebe kako izvršava neku radnju pa tako najčešće glumi da spava, jede… Igračke koje koriste su realne.

2. Faza jednostavne igre uloga (18. – 24. mjeseca): imitiranje svakodnevnih radnji odraslih osoba iz okoline - hrane bebu, pričaju na mobitel, voze auto. Igračke koje koriste su realne.

3. Faza poznatih radnji, ponašanja (24. – 30. mjeseca): imitiranje ponašanja povezanih sa svakodnevnom okolinom, kao što je priprema za spavanje, igračke koje koriste nisu toliko realne kao u prve dvije faze, na primjer, tanjur može biti volan od auta, fotelja može biti auto.

4. Faza manje poznatih radnji (30. – 36. mjeseca): uključene teme koje nisu svakodnevne, odlazak kod liječnika, kupnja u trgovini i sl. Ova faza ne uključuje uvijek igračke, mogu se pretvarati bez ikakvih rekvizita.

5. Faza igre uloga s drugom djecom (3. – 5. godine): uključene imaginarne teme koje nisu dio svakodnevice, djeca glume princeze, gusare, superheroje. U igru počinju uključivati i drugu djecu pa svako dijete ima svoju ulogu. Predmeti  i igračke nisu nužno potrebni jer koriste gestu, mimiku ili govor.

Kako i vi kao roditelj možete sudjelovati u igri uloga? Želite li da vas dijete prihvati u igru kao ‘prijatelja’? Kao prvo, pratite njegove interese, dopustite mu da ono odabere svoju omiljenu ulogu. Recimo, dijete uživa u igri liječnika, prihvatite igru i budite mama koja je dovela bebu na pregled.

Dakle, pratite djetetove interese i na njima razvijajte igru, što nikako ne znači da ste pasivan suigrač, naprotiv, kako se igra bude razvijala, tako vi potičite dijete na interakciju, usmjeravajući igru diskretnim detaljima. Na primjer, u spomenutoj igri doktora, neka beba koju ste doveli počne jako kašljati ili plakati…

Tijekom igre što češće pokušajte ostvariti kontakt s djetetom, neverbalni (kontakt očima, gestom) ili verbalni. Kako djeca vole ponavljanja, jer na taj način uče i utvrđuju postojeća znanja te stječu sigurnost, nemojte pretjerivati s puno novih radnji.

U Minipolisu radionice u tematskim kućicama: prilika za iskustvo simboličke igre!

Na ukupnoj površini od oko 1.000 m2 u Minipolisu djeca uživaju u pravom malom gradu u kojemu, kroz igru, na siguran i njima prilagođen način, upoznaju svijet odraslih kroz 40+ tematskih kućica: od posjeta zračnoj luci i trgovini, preko rada s blagajnom do uzbudljivih trenutaka u vatrogasnoj ili policijskoj postaji, posjeta liječniku ili stomatologu te maštovitih trenutaka u televizijskom ili novinarskom studiju.Djeca imaju prilike upoznati brojna zanimanja s kojima se susreću u svakodnevnom životu, preuzeti uloge odraslih koje im u stvarnom svijetu, zbog njihove dobi nisu dostupne ili sigurne, te razvijaju maštu i osjećaj za timski rad.

radionica doktori

upoznaju svijet odraslih kroz 40+ tematskih kućica: od posjeta zračnoj luci i trgovini, preko rada s blagajnom do uzbudljivih trenutaka u vatrogasnoj ili policijskoj postaji, posjeta liječniku ili stomatologu te maštovitih trenutaka u televizijskom ili novinarskom studiju.Djeca imaju prilike upoznati brojna zanimanja s kojima se susreću u svakodnevnom životu, preuzeti uloge odraslih koje im u stvarnom svijetu, zbog njihove dobi nisu dostupne ili sigurne, te razvijaju maštu i osjećaj za timski rad.

Dovedite klince na edukativne radionice od 16. do 21. ožujka! Sudjelovanje u edukativnim radionicama, vaše dijete može isprobati kako to izgleda biti pilot, liječnik, veterinar, trgovac, vrtlar, a na Međunarodni dan boja bit će otvorena soboslikarska radionica te Janina maštaonica uoči Međunarodnog dana voda.
raspored minipolis radionica
Za trajanja radionice djeca koriste pravu ili prilagođenu opremu te uniforme i druge rekvizite, a radionice se odvijaju u tematskim kućicama unutar MiniPolisa, dječjega grada.

Kuća energije: naučite djecu što znači čuvati energetske potencijale!

Ekipa iz Minipolisa uredila je u suradnji s Hrvatskom elektroprivredom jednu vrlo zanimljivu tematsku kućicu – Kuću energije, a djeca koja je posjete mogu naučiti sve o obnovljivim izvorima energije, i to na primjeru vjetroelektrane, hidroelektrane i solarne elektrane.

kuća energije

Cilj je da se posjetom ovoj tematskoj kućici kod djece razvija svijest o važnosti očuvanja energije i važnosti energetski učinkovitog ponašanja koje ne znači odricanja. U Kući energije izložene su prilagođene interaktivne makete vjetroelektrane, hidroelektrane i solarne elektrane.

Ulaz na radionice je slobodan za sve s MiniPolis ulaznicom, a rezervacije termina nisu potrebne. Dvosatna ulaznica za MiniPolis iznosi 120 kuna, a ulazak za roditelja u pratnji je besplatan.

Tekst: S. M.

Foto: Minipolis