Ministarstvo znanosti i obrazovanja poslalo je u petak svim osnovnim i srednjim školama uputu za nastavak organizacije nastave na daljinu, izvjestila je Hina, a objavile i škole na svojim intrernetskim stranicama, budući da se zbog sprječavanja širenja koronavirusa od ponedjeljka, 16. ožujka, nastava neće održavati u školama.

Za učenike razredne nastave od ponedjeljka, 16. ožujka, nastava se organizira u suradnji Hrvatskom radiotelevizijom na 3. programu, pod nazivom Škola na Trećem. Nastava za prve razrede odvijat će se od 8 do 10 sati, za druge razrede od 10 do 12.30 sati, za treće od 13 do 16, a za četvrte od 16 do 19 sati.

U ponedjeljak počinje i online nastava za učenike predmetne nastave osnovnih škola i za učenike srednjih škola i to po rasporedu i smjenama koje će odrediti MZO i objaviti na mrežnim stranicama. U međuvremenu je većina razrednika srednjih škola učenike upoznala s aplikacijom preko koje će se održavati nastava (Office365), a učenici su dobili i pristupni kod za svoju učionicu, kao i upute.

Raspored i pripremljeni sadržaji za online nastavu definirat će se svaki dan za osnovni paket predmeta od 4 do 5 sati na dan, a sadržaji će uključivati videosnimku predavanja i dodatne radne materijale.

Ministarstvo potiče sve predmetne nastavnike da pripremaju i vlastite sadržaje ili organiziraju suradnju u virtualnim razredima.

Predmetni nastavnici čiji predmeti nisu pokriveni osnovnim paketom mogu organizirati nastavu u 5., odnosno 6. satu u danu.

Isto tako, MZO poziva učitelje i nastavnike da svoje materijale objavljuju na CARNET-ovoj Meduzi ili Edutoriju kako bi ih i drugi mogli koristiti.

Osim toga, Sportska televizija emitirat će nastavne sadržaje za predmetnu nastavu u razdoblju od 8 do 14 sati, a nastava će se održavati od tri do pet školskih sati po rasporedu koji će se objavljivati na stranicama MZO-a, Škole za život i stranicama CARNET-a, a škole se poziva da na svojim mrežnim stranicama prenose informacije.

Prema uputama Ministarstva, razrednici bi svaki radni ran u "virtualnim razredima" od 5. do 8. razreda u osnovnim školama i od 1. do 4. razreda u srednjim školama trebali učenike podsjetiti na dnevni raspored i uputiti ih na sadržaje potrebne za ostvarivanje nastave taj dan. Nakon što se otvori virtualna zbornica, u istom sustavu (Teams, Yammer, Moodle i sl.) svaki razrednik u predmetnoj nastavi i srednjoj školi (ili osoba koju ravnatelj ovlasti) treba organizirati virtualni razred u kojemu su svi učenici i predmetni nastavnici tog razreda. Kad su uspostavljene virtualna zbornica i virtualni razredi u predmetnoj nastavi u osnovnim i srednjim školama, škola na svojim mrežnim stranicama objavljuje popis linkova na pojedine virtualne razrede kako bi svi nastavnici i učenici znali gdje trebaju pristupiti. Za razrednu nastavu predlažemo da razrednici, ako to nisu do sada učinili, povežu roditelje u virtualnu grupu odgovarajućim komunikacijskim kanalima (Viber, WhatsApp, Facebook, e-mail, telefon…). 

Usto, predmetni nastavnici trebaju davati i upute za korištenje materijala u udžbenicima te samostalan rad učenika, a učenici bi trebali imati jasne domaće zadaće kako bi se mogao pratiti njihov rad.

Prisutnost učenika na nastavi pratit će se uz njihove aktivnosti u "virtualnom razredu".

MZO učiteljima predlaže da učenicima kontinuirano daju povratne informacije različitim metodama vrednovanja, no vrednovanje naučenog za sada nije obvezno.

Prema mišljenju Vlade RH i Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske djelatnici do daljnjega trebaju navedene aktivnosti i redovite poslove obavljati na radnome mjestu u školama, barem do uspostave pune funkcionalnosti sustava nastave na daljinu.

Za učenike razredne nastave koje roditelji nisu u mogućnosti ostaviti pod nadzorom kod kuće, ravnatelji trebaju osigurati prihvat. Učenici i u školi trebaju pratiti nastavu na Trećem programu HRT-a, jer za njih neće biti organizirana nastava, nego će pratiti obrazovni program na televiziji ili sudjelovati u nastavi 'na daljinu' uz praćenje učitelja.

Učenici koji koriste uslugu pomoćnika u nastavi, ističu iz Ministarstva, mogu je nastaviti koristi u školi ako učenik dolazi u školu ili kod kuće ako učenik ostaje kod kuće.

Međutim, u drugom slučaju potrebna je suglasnost roditelja i pomoćnika. Uslugu je moguće koristiti u vremenskom opsegu koji je potreban za praćenje nastave na daljinu, a najviše koliko je učenik koristio uslugu pomoćnika u nastavi u školi.

Fotografije: Profimedia