Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ŠTO JESTI ZA VRIJEME TRUDOVA? ‘Pripremajte se kao za maraton’

Autor Jelena Pervan

U nekim bolnicama još uvijek nije dozvoljeno jesti za vrijeme trudova, no ta je praksa znanstveno neutemeljena.

 trudnica jede bademe Izvor: Shutterstock

Za trudove bi se trebali pripremati kao da se pripremate za maraton kaže poznata američka primalja Zita West. U svojoj knjizi Prirodna trudnoća objašnjava koliko je važno stvaranje zalihe energije za trudove te kakvi su obroci idealni za to izazovno razdoblje.

Namirnice bogate vitaminom K

U posljednjih nekoliko tjedana trudnoće tijelo se priprema za trudove, a vi ga u toj pripremi podržavate nutritivno izbalansiranom prehranom. U ovom je razdoblju posebno važan unos vitamina K koji sudjeluje u zgrušavanju krvi, sprječava krvarenje i pomaže u zacjeljenju rane od posteljice.

On se prirodno stvara u majčinim crijevima, a nadopuniti ga možete namirnicama poput brokule, graha, špinata, avokada, potočarke, zelene salate, kupusa i cvjetače.

Kako biste održali optimalnu razinu energije, Zita savjetuje da izbjegavate jednostavne i rafinirane ugljikohidrate već u posljednjim tjednima povećate unos složenih ugljikohidrata koji se postepeno razgrađuju i u tijelu stvaraju razine glikogena koji služi za stvaranje energije.

 trudnica priprema hranu Izvor: Shutterstock

Što jesti za vrijeme trudova

Neka vaša prehrana sadrži dovoljno voća, povrća, cjelovitih žitarica, mahunarki te ako niste vegetarijanka ili veganka, neka se na tanjuru nađe meso pašnih životinja, plava i bijela riba te domaća jaja. Sve ove namirnice obiluju vitaminima koji pomažu iskoristiti maksimalni energetski potencijal i glukozu pretvaraju u energiju.

Iako jedenje za vrijeme jakih trudova može izazvati povraćanje koje posljedično može izazvati gušenje, jedenje za vrijeme umjerenih trudova i u trenucima kada osjećate glad, ne može škoditi, a može vam dati potrebnu energiju.

Zita preporučuje da za vrijeme trudova konzumirate lagane obroke bogate ugljikohidratima kao što su pečeni krumpiri, sendviči, hladna salata od tjestenine ili riže, žitne pahuljice s mlijekom, suho voće, banane ili jabuke, slani krekeri i sir, domaća peciva, orašasti plodovi.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Najpopularnije