Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

10 SAVJETA ISKUSNE PRIMALJE ZA MANJE BOLAN POROD: Evo kako lakše donijeti bebu na svijet

Autor Sanja Matasić

Porod ne možete predvidjeti, ali možete se pripremiti najbolje što znate.

 žena rađa u bolnici Izvor: Shutterstock

Brojnim trudnicama pomisao na porođaj može biti zastrašujući, ali samo iz razloga što razmišljaju o nečemu njima potpuno nepoznatome. Anne Richley, primalja s dugogodišnjim iskustvom, sve svoje savjete za lakši porod sažela je u 10 točaka. Dakle, na što trebate obratiti pozornost tijekom trudnoće i na porodu kako biste što lakše svoju bebu donijeli na ovaj svijet.

1. Potaknite bebu da dođe u 'dobar' položaj

Otprilike od 34. tjedna možete potaknuti bebu da zauzme pravi položaj za rađanje. Anne savjetuje da svaki dan odvojite 15-ak minuta i kleknete na pod, oslanjajući se na pilates loptu, a možete koristiti i stolac.   

2. Na porodu, ostanite fokusirani

Tijekom samog poroda, postoje razni distraktori koji vas mogu omesti u ritmu disanja u koncentriranju na trudove. Najbolji način da prođete trudove jest osluškivanje vlastita tijela i fokusiranost na disanje.  

3. Tijekom trudnoće održavajte formu

Trudnice koje su općenito u dobroj formi i zdrave, koje nisu puno dobile na težini, obično imaju jednostavniji porod. Održavajte kondiciju laganim šetnjama i vježbanjem koje je dopušteno tijekom trudnoće.

4. Masirajte međicu

Od otprilike 34. tjedna krenite s masažom međice (područje između vagine i anusa) koristeći ulje pšeničnih klica, ulje badema ili kokosovo ulje

5. Pijte čaj od lista maline

Konzumiranje čaja od listova maline može vam pomoći da maternicu pripremite za porod. Pijte ga četiri puta dnevno nakon 36. tjedna trudnoće. Dokazano je da žene koje piju čaj od listova maline imaju kraće trudove i da im je potrebno manje analgetika.

6. Hodajte kod početnih trudova

 trudnica vježba Izvor: Shutterstock

Ako hodate tijekom početnih kontrakcija, brže ćete se otvarati, a i beba će lakše namještati u porođajnom kanalu.

7. Pravilno dišite

Polako i duboko disanje pomaže vam da se opustite, sprečavajući napetost u mišićima i omogućavajući širenje grlića materice.

8. Pokušajte odmoriti

Tokom poroda, dok se trudovi još ne zahuktaju, a vi ste pripremljeni za porod, odnosno imate vrlo blage kontrakcije, može doći do perioda kada se kontrakcije privremeno umire. Pokušajte odmoriti i skupiti snagu za nastavak poroda.  

 trudnica se penje uz stepenice Izvor: Shutterstock

9. Penjite se uz stepenice

Kod početnih trudova, ako još čekate kod kuće da postanu učestaliji, popnite se nekoliko puta uz stepenice, pomoći ćete bebi da se namjesti za porod.  

10. Slušajte svoje tijelo

Buduće mame razmišljaju unaprijed o tome kako će se ponašati na porodu. Mnoge čak smataraju da ne bi trebale vikati, stenjati i sl. Možda baš vašem tijelu odgovara da zavičete. Ako osjetite potrebu da vičete, stenjete, nemojte se ustručavati.  

Možda će vas zanimati

Najnovije

Najpopularnije