Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

STRAH IMA VELIKU ULOGU U PORODU: Primalja savjetuje kako prirodno ublažiti porođajne bolove i opustiti se

Autor Sunčica Got

Mnoge žene prije prvog poroda nisu bile ni svjesne koliki je zapravo njihov prag tolerancije na bol.

 trudnica vježba.jpg Izvor: Shutterstock

Lijekovi za ublažavanje porođajne boli nekim su ženama omogućile manje stresan porod dok neke strahuju od eventualnih nuspojava i rado bi ih izbjegle. Poznata primalja Zita West u svojoj knjizi Prirodna trudnoća govori o djelovanju straha na osjećaj boli te o prirodnim načinima ublažavanja porođajne boli.

Preplašene žene porod više boli

Zita ističe koliko strah ima snažno djelovanje na trudove jer ako ste u bolu, a osjećate strah, tijelo luči hormon adrenalin koji utječe na vaš krvotok, dišni, gastrointestinalni, koštani te genitalno urinarni sustav, povisuje šećer u krvi, tlak te usporava probavu. Uznemirenost usporava napredovanje trudova.

Naše je tijelo spremno za nošenje s bolovima pa u porodu luči endorfine koji modificiraju bol, mijenjaju osjećaj za vrijeme i prostor te pobuđuju zadovoljstvo. Kako trudovi postaju jači tako rastu i endorfini koji nam pomažu da lakše izdržimo kontrakcije. Ako ste preplašeni, prevladat će hormon adrenalin i on će spriječiti stvaranje oksitocina koji potiče porod te endorfina koji ga prirodno olakšavaju.

 tata u rađaonici Izvor: Shutterstock

Kretanje i boravak u vodi

Zita preporučuje rad sa strahom i pripremu za porod tijekom cijele trudnoće kako bi svjesno ušli u rađaonu, znajući što možete očekivati.

Od prirodnih metoda ublažavanja porođajne boli preporučuje akupunkturu sa stručnjakom koji će vam pomagati u povećavanju energiju i ublažavanju stresa prije odlaska u bolnicu.

Specifične masaže leđa mogu znatno olakšati bolove od kontrakcija kao i neprestano kretanje te namještanje u poze po vlastitom osjećaju jer tako bebi pomažemo da pronađe idealan položaj za izgon. Mnoge su žene bolove ublažavale ljuljanjem kao i ljuljanjem u položaju čučnja.

Redovito vježbanje prenatalne joge u trudnoći pomoći će vam da osvijestite svoje tijelo i bolje reagirate na njegove podražaje. Tuširanje i boravak u vodi olakšava trudove i opušta mišiće pa samim time smanjuje stres.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Najpopularnije