Mama Sara s bloga Happiness is here prisjetila se trenutka kad su svoje prvo dijete donijeli iz bolnice i kad su se pitali kako će oni sve to, hoće li znati i moći. Kao i mnogi, snalazili su se i putem učili o roditeljstvu, a iako smatra da je posao roditelja važan i velik, kao i odgovornosti koje dolaze s njim, tvrdi kako je na tom putu otkrila da neke stvari ipak ne treba kontrolirati jer čovjeka je teško kontrolirati. Za ove situacije, tvrdi Sara, roditelji nisu i ne trebaju biti odgovorni.
Tjeranje djeteta na spavanje
Sara smatra kako nije zadatak roditelja tjerati djecu da spavaju. Tvrdi da svatko ima pravo spavati kad je umoran i buditi se kad je naspavan. Pokušaj kontroliranja tih procesa tjerajući djecu na spavanje kad nisu umorni i budeći ih prije nego su spremni stvara drame oko ove teme. Sara kaže kako nije na nama da mijenjamo djecu već svoja očekivanja.
Umjesto forsiranja, predlaže da s djecom razgovaramo o tome kako se osjećaju kad su umorni, a kako kad su odmorni te da im skrenemo pozornost na potrebu za odmorom.
Tjeranje djeteta na jelo
Još jedna tema koju zapravo određuje biologija. Što više djecu tjerate i nutkate na jelo, pokazivat će veći otpor, tvrdi Sara koja razumije roditeljsku zabrinutost za male izbirljivce, ali je svjesna kako se zdravo dijete nikad neće izgladnjeti.
Zadatak roditelja je da djeci svakog dana nudi raznolike i nutritivno bogate namirnice te da ih naučite da slušaju svoje tijelo, jedu kad su gladni i zaustave se kad su siti. Tako im pomažete u izgradnji povjerenja u vlastito tijelo.
Zabavljanje djece
Nije posao roditelja da zabavljaju djecu, smatra Sara i vjeruje kako djeca to i ne trebaju. Sposobni su za samostalno zabavljanje i igru te su dovoljno kreativni i motivirani za to. Roditeljima savjetuju da dozvole djeci da se češće dosađuju
Odgovornost za dječju sreću
Kontroliranje djetetovih emocija nije posao roditelja, odlučna je Sara koja smatra da posao roditelja nije odgojiti sretnu djecu već djecu koja su sposobna doživjeti i nositi se sa svim emocijama.
Posao roditelja nije spriječiti određene emocije kod djece već ih podržati kad im je teško. Smatra kako je ključno razviti empatiju za sve djetetove emocije i biti prisutan za njega.