STROŽA STRUKTURA I DRUGAČIJI RITAM: Zašto su neka djeca preumorna nakon vrtića?

Neka se djeca nakon boravka u vrtiću osjećaju prilično iscrpljeno, a razlozi za to mogu biti razni.

Shutterstock

Iako su i djeca koja ne idu u vrtić uvijek u pokretu, a kući imaju određenu strukturu, boravak u vrtiću ipak je po mnogočemu drugačiji. Dijete kući ima puno više vremena za spontane aktivnosti koje se ne obavljaju prema određenom rasporedu. Iako je slobodna igra u vrtićima osnova programa, djeca ipak imaju više planiranih aktivnosti koje se ne odvijaju uvijek u vrijeme koje im odgovara, što može uzrokovati veći umor, tvrde autorica vodiča Što očekivati u drugoj i trećoj godini.

Poremećen dnevni ritam

Djeci koja kod kuće imaju opušteniji ritam buđenja, jedenja i spavanja te aktivnosti biraju prema vlastitim preferencijama i u vremenu koje im odgovara, teže se privikavaju na zadanu vrtićku strukturu i drugačiji dnevni ritam i dok se ne priviknu, vrtić ih može jako crpiti.

Možda im je program naporan ili nije prilagođen njihovom dnevnom ritmu. Vrijeme igre na otvorenom može se poklopiti s djetetovim uobičajenim vremenom za dnevno spavanje ili spavanje može doći u vrijeme kad je dijete najaktivnije što zbunjuje i umara djetetov organizam, dok se ne navikne.

Shutterstock 

Ne punite dodatno djetetov raspored

Neka djeca trebaju više vremena za privikavanje na novi ritam i to je sasvim u redu. Djetetu pomozite tako što mu nećete pretrpavati dnevni ritam dodatnim aktivnostima, dok mu vrtićki ritam ne postane prirodan. Nakon napornog dana u vrtiću, djetetu treba vrijeme za opuštanje, zdrav obrok i odlazak na spavanje u pravo vrijeme.

Moguće je da dijete doživljava povećan umor zbog separacijske anksioznosti , pogotovo ako prije polaska u vrtić nije dugo izbivalo iz kuće. U toj situaciji, nastojte da većinu vremena prije i nakon vrtića provodite zajedno, mazeći se i družeći.

Ako se dijete mjesecima ne može naviknuti na vrtićki ritam i osjećate da nešto nije u redu, razgovarajte s djetetovim odgajateljima i provjerite postoji li kakav problem za koji ne znate ili postoji li potreba za promjenom programa, ako djetetu ne odgovara.