Većina se roditelja našla u neugodnoj situaciji u kojoj njihovo dijete nije željelo podijeliti igračku s drugim djetetom. Pokušaj da razriješite situaciju i nagovorite dijete na dijeljenje vjerojatno je samo pogoršao stanje. Psihoterapeutkinja Jill Ceder, za Verywell family komentira kako mnogi roditelji misle da će vještine dijeljenja pomoći djeci da se bolje uklope među drugu djecu. Kaže kako roditelji žele da im djeca izrastu u darežljive ljude koji poštuju društvene norme, misleći da je jedini način da se to postigne stavljanje tuđih potreba ispred svojih.

Todleri još uvijek ne razumiju tuđu perspektivu

U ranim formativnim godinama djeca uče kako zadovoljiti vlastite potrebe. Koncept dijeljenja i posuđivanja previše je kompleksan za razumjeti u tako maloj dobi. Todleri još uvijek nisu sasvim razvili empatiju i teško mogu vidjeti stvari iz tuđe perspektive.

Ako forsirate svoje dijete na dijeljenje, to ih neće naučiti društvenim vještinama koje su im potrebne, već će im poslati sasvim suprotne poruke kao npr:
- glasno plakanje će mu pomoći da dobije ono što želi
- roditelji su odgovorni za to tko će dobiti nešto i kada
- uvijek trebaju prekidati ono što rade samo kako bi drugom djetetu dali ono što ih traži

djeca se igraju lutkama
Shutterstock 

Osnažite djecu da se zauzmu za sebe

Radije djecu naučite kako da se nose s konfliktnim situacijama. Cilj je da vaše dijete razumije kad netko želi nešto od njega i kada je vrijeme da prepusti igračku.

Ako vaše dijete želi tuđu igračku, treba raditi na njegovom strpljenju i učiti ga da nije u redu samo uzeti nekome igračku bez pitanja već pokušati verbalizirati svoje potrebe drugom djetetu. Zauzimanje za sebe je vrijedna vještina koju dijete treba savladati, a da bi se to dogodilo, roditelj se ponekad mora suzdržati od rješavanja situacija umjesto djeteta.

Učenje djece da čekaju na red, pristojno pitaju kad nešto trebaju i zauzmu se za sebe kad je potrebno, važnije je i dugoročno potrebnije nego forsiranje dijeljenja bez obrazloženja.