Kada je riječ o dijeljenju, većina mališana radije ne bi posudila svoju igračku niti bi išta darovala od viška koji ima u svojoj sobi. Zašto? Jednostavno, zato što je dijeljenje osobina koju tek trebaju razumjeti. I dok roditelji misle da pomažu svojoj djeci učeći ih da odustanu od igračke, zapravo, čine suprotno. Dijete će doživjeti da je prisiljeno dati nekome svoju stvar, što se kasnije u djetinstvu može odraziti otporom prema davanju.

Todleri još ne razumiju dijeljenje

Kako se djeca razvijaju, uče se igrati s drugima i vježbaju komunikaciju te razvijaju svoje socijalne vještine. Međutim, samo zato što uživaju u društvu svojih vršnjaka, ne znači da s njima žele i dijeliti svoje stvari.

Znanstvenici tvrde da djeca mlađa od tri godine još ne razumiju što znači dijeliti. Umjesto toga, oni vide kako im se njihova igračka, u kojoj oni uživaju, otima iz ruku i daje nekoj drugoj osobi. Oni tada doživljavaju da im se taj predmet oduzima trajno, a ne samo da se posuđuje drugome na korištenje. Naime, djeca u toj dobi nemaju razvijen osjećaj za vrijeme, a kad se k tomu doda i da predmet identificiraju sa sobom, ona su uvjerena da je njihova igračka zauvijek nestala.

Kako djeca doživljavaju dijeljenje?

Mala djeca, koja su 'prisiljena' dijeliti, vidjet će samo da se njihovi omiljeni predmeti daju drugima, i to bez njihova dopuštenja. Oni samo vide da igračka, koja je zapravo produžetak njih samih, zauvijek nestaje. Kao posljedica, neće se dogoditi da nauče dijeliti, nego će početi mahnito oko sebe skupljati i zadržavati i one igračke kojima se uopće ne igraju.

No kada su djeca nježno vođena, spremnija su dijeliti svoje stvari. S druge strane, tek kada se dijete prestane aktivno igrati nekom igračkom, postat će spremno podijeliti je s nekim drugim. Stoga, kada se nađete u situaciji da neko dijete želi igračku kojom se trenutno igra vaše dijete, mudrije je da kažete kako će je dobiti kada s igrom završi vaše dijete.

Mališani odlučuju kada će nešto dijeliti

Ako djeca nemaju pravo glasa kad je riječ o dijeljenju, kod njih se javlja osjećaj da nemaju kontrolu nad svojim životom. No, naučite li ih kako da postave granice, s vremenom će naučiti zašto je dijeljenje zabavno i kako su sretni i oni koji daju i oni koji dobivaju.

Stoga, ako vaše dijete želi samo posuditi igračku nekom drugom djetetu da se poigra njome, super. No, ako se aktivno igra tom istom igračkom i nije spremno prepustiti je nekome drugome, naučite ga da može na lijep način reći da ne želi posuditi svoju igračku jer se trenutno igra njome.

S vremenom, dijete će dovoljno sazrijeti da razumije što znači dijeliti, a neće mu to ostaviti 'opori' okus u ustima jer je prije bilo 'prisiljeno zauvijek odreći se svoje igračke'.