ODGOJITE DIJETE SA STAVOM: Kako najmlađima pomoći da se izbore za sebe i ono što im je važno

Naučite djecu da jasno komuniciraju svoje potrebe i želje, te da se zauzimaju za ono što im je važno.

Dmytro Sidelnikov / Alamy / Alamy / Profimedia

Neka su djeca otvorenija u izražavanju svojih želja dok je drugima potrebna motivacija i podrška kako bi se pobrinuli za ono što im je važno.
Zauzimanje za sebe jasno je komuniciranje vlastitih potreba, a vještina je to koju djeca usvajaju kao i obavljanje nužde na zahodu ili jedenje priborom za jelo. S tri jednostavna savjeta pomozite djetetu što prije usvoji ovu vrijednu vještinu.

Otvaranje novim iskustvima

Osnažite djecu da budu otvorena i za ono što znaju, ali i za ono što za njih tek može postati moguće. Djeca često nisu svjesna onoga što ne znaju pa je važno da nauče biti otvoreni za ispravke, poduku i učenje, ističe Deborah Porter za Motherly.
Motivirajte ih da pokušaju nešto novo, da izađu iz okvira poznatoga te da osvijeste što se novo krije u okolini i njima samima. Djeca koja su otvorena novim iskustvima uče preuzimati rizik i otvaraju se tuđim mišljenjima te idejama. Djetetovi vršnjaci koji imaju različito mišljenje, djetetu pomaže da otkrije svoj glas i vrijednosti.

Dozvolite im da budu neovisna

Pomozite djeci da osvijeste svoje snage i slabosti te podržite male korake prema njihovoj neovisnosti. Dozvolite djeci da samostalno donose određene izbore i odluke kako bi otkrili što vole i što ne vole, što žele, a što ne žele. Umjesto da im vi odaberete odjeću za školu, neka sami donesu tu odluku. Vježbanje neovisnosti u svakodnevnim situacijama pomoći će im da vježbaju svoju odlučnost. Djeca koja se zauzimaju za sebe znaju što žele i idu za tim.

Shutterstock 

Usmjerite ih na rješavanje problema

Dajte im priliku za rješavanje problema. Kada imaju neku nedoumicu ili problem, često imamo potrebu uskočiti i to riješiti. Ako se dogodi neugodna situacija u školi, odmah šaljemo mail učitelju ili roditelju, reagiramo umjesto djeteta, a bilo bi bolje da prvo porazgovaramo o problemu i damo mu mogućnost da samostalno pronađe rješenje.