Oni možda ne znaju tko je bio Steve Jobs ili kako zavezati vezice na tenisicama, ali prosječni 6-godišnjaci razumiju više o digitalnoj tehnologiji nego prosječni 45-godišnjaci, ili tako barem tvrde najnovije studije o djeci i korištenju suvremene tehnologije.

Rođeni u novom tisućljeću, ovi klinci ne znaju za mračno doba s dial-up internetom. ‘Ovi mladi ljudi stvaraju komunikaciju’, rekla je Jane Rumble, Ofcomova voditeljica medijskih istraživanja i dodala, ‘Kao rezultat odrastanja u digitalnom dobu, oni razvijaju temeljno drukčije komunikacijske navike nego generacije prije njih.’

Ofcom (britanski ured za komunikacije) je stoga osmislio digitalni kvocijent ili DQ test kako bi usporedio 800 djece i 2000 odraslih tijekom kojeg se ne mjeri inteligencija, nego poznavanje i sposobnost korištenja gadgeta kao što su tableti, pametni telefoni, sposobnost pretraživanja interneta i mobilnih aplikacija.

Što su pokazali rezultati?

Među skupinom djece u dobi od 6 do 7 godina, koja su odrastala uz YouTube, Spotify, PlayStation, digitalni je kvocijent bio 98, dakle viši nego kod odraslih osoba u dobi od 45 do 49 godina, čiji je DQ bio 96. Digitalno razumijevanje je bilo najbolje u tinejdžerskoj dobi, među ispitanicima u dobi između 14 i 15 godina, a iznosio je 113.

Način na koji milenijalci kontaktiraju jedni s drugima i konzumiraju zabavne sadržaje toliko su različiti od prethodnih generacija. Najzanimljivija je promjena vezana uz učestalost telefonskih razgovora. Još prije dva desetljeća tinejdžeri su monopolizirali fiksne telefone za svoje prijateljske i ljubavne razgovore koji su trajali satima. Za one u dobi između 12 i 15 godina, razgovori mobitelom samo su 13 posto komunikacije. Kad govorimo o odraslima, postotak se povećava na 20 posto.

Današnja djeca većinu svoje komunikacije vode preko socijalnih mreža i pisanim porukama preko aplikacija kao što su WatsApp ili Wiber, ili dijeleći fotografije, mimove i videe. Zanimljivo je da samo 50 posto tinejdžera gleda tv, u odnosu na odrasle čiji postotak iznosi oko 70 posto. Mladi su uglavnom usmjereni na gledanje kratkih video sadržaja na YouTubeu ili po socijalnim mrežama.

Međutim, mladi u dobi između 16 i 24 godine konzumiraju većinu dostupnih medija, posvećujući pritom najveći dio komunkaciji.

Od svih medija, najveći pad je, u svim dobnim skupinama, u konzumiranju sadržaja preko televizijskih ekrana.

I zaključak, s obzirom na ovu i proteklu godinu, online školovanje i pandemiju, korištenje digitalnih medija i gadgeta koji omogućavaju njihovo korištenje i dalje je u rastu, i to pogotovo među djecom i mladima. Dakle, starom dobu definitivno možemo reći ‘Zbogom’.

Inovativna digitalna rješenja postaju neizostavni dio naših života u svim segmentima, bila to mobilnost, obrazovanje, komuniciranje, stanovanje, zdravstvo, javna uprava, upravljanje energijom, gospodarenje energentima ili svakodnevne navike i život. Stoga, Adria Media pokrenula je novi portal Smartlife, prvi premium portal o pametnoj tehnologiji koji će informirati i educirati o primjeni digitalnih rješenja te uvođenju pametnih digitalnih promjena u život i poslovanje.

Tekst; Sanja Matasić

Foto: Shutterstock