Nakon što je u utorak, nakon sastanka s Andrejom Plenkovićem i predstavnicima Stožera civilne zaštite, ministar Radovan Fuchs dao je izjavu kojom je potvrdio da će od 18. 01. niži razredi osnovnih škola (od 1. do 4.) i maturanti ići u škole, a svi ostali da će imati online nastavu, i to sve do povoljnije epidemiološke situacije, pokrenula se lavina različitih mišljenja, što učitelja (nastavnika), što roditelja.

Pri donošenju odluke, prema mišljenjima učitelja i nastavnika te roditelja Sisačko-moslavačke županije, nije uzeto u obzir opće tanje u toj županiji što se tiče oštećenih škola, potresa, koji se još uvijek ne smiruju na tome području, općeg psihološkog stanja učenika, okolnosti kao što su dostupnost interneta i privremeni smještaj učenika, a koji su nepodobni za početak online nastave.

S druge strane, budući da Hrvatska ima najveći dvotjedni pad novozaraženih u EU, roditelji iz drugih županija, uglavnom su revoltirani što djeca kreću s online modelom školovanja, a na svome Facebook profilu oglasila se i bivša ministrica Blaženka Divjak:

"Dobra je vijest da Hrvatska ima najveći dvotjedni pad novozaraženih u EU. Postavlja se sljedeće pitanje. Jesmo li morali doći na najviše mjesto po broju novozaraženih u EU da bismo sada slavodobitno pokazali da možemo najstrmoglavije pasti? Čini se da mjere u Hrvatskoj djeluju, ali pitanje je zašto se nisu uvele ranije? Jesu li se mogli sačuvati mnogi životi i zdravlje tisuća ljudi? Jesmo li mogli poštedjeti bolnice i zdravstveno osoblje užasnih muka?

Kada smo imali više tisuća zaraženih dnevno, govorilo se da su škole sigurne, a sada, kada su brojevi puno povoljniji, sada nisu. Barem bi tu, ako već nisu uveli kriterije, trebali dati obrazloženje.

Kada nema kriterija po kojima se donose odluke, odluke su nevjerodostojne, djeluju kao dodatni stres zbog stalne nesigurnosti. Ovakvo arbitrarno donošenje odluka dodatno zamagljuje druga važna pitanja spremnosti. Jesmo li spremni za, primjerice, nastavu na daljinu u područjima pogođenima potresom? Koji je bitni iskorak napravljen u školama u Hrvatskoj da smo sada spremniji za nastavu na daljinu nego prije dva mjeseca kada se uporno odbijao taj privremeni oblik nastave?"

Komentari roditelja su bili različiti, no čini se kako im veći stres predstavlja potres i oštećene škole nego korona i epidemiološka situacija.

"Trebaju biti ista pravila za sve. Koja je razlika između moje kćeri u 4. razredu i djeteta iz 5. razreda?? Osim toga, sin prvašić tri put u samoizolaciji u mjesec i pol dana... po meni, svi trebaju ići na online opciju dok se situacija ne sredi. Druga stvar - zagrebačke škole, koje su u katastofalnom stanju. Škola u Retkovcu izgleda kao da će je potres 3.5 magnitude srušiti... to je ljudima i veći stres od korone", "Čiste gluposti! Ili svi ili nitko! Zašto radite razlike među djecom! Svi si oni djeca od 1.do 8.razreda" ili "Svi ili nitko, svakom je njegovo djete važno, ja ih imam tri i sigurnije sam kad su kući. Zašto pravit razliku između djece?!2 >Ne idu jedna ide a dvoje nepokretnu roditelja".

Neki su pak komentirali protiv online nastave: "Svi u škole, online nastava nikome nije donijela ništa dobro! Imam učenice 1,4,5 i 7 razred, što neka je ja učim pisati i računati pa kad nekim čudom krenu u školu, svi će biti krivi jer u školi rade drugačije? Povijest, geografija, tehnički, fizika,kemija, matematika, da to će sigurno doma shvatiti, savladati i naučiti! Neki su si očito preko blagdana posudili bajke u knjižnici pa nam ih sada pokušavaju podvaliti! Katastrofa! Od prošle godine nikakve koristi, a većinom krivnjom učitelja zbog štrajka pa je došla korona i sad im opet isto radite, pa kad krenu sve imam osjećaj da bi učitelji opet mogli malo u štrajk i opet opleti po djeci i roditeljima..."

Očito je da su mnoge nelogičnosti kod donošenja ove odluke, mišljenja javnosti su podijeljena, a na nama je čekati daljnji razvoj epidemiološke situacije i novu odluku o načinu nastave do kraja školske godine.

Tekst: S. M.

Foto: Profimedia