Iako većina roditeljima smatra da djeca mlađa od 13 godina ne bi trebala imati neograničen pristup internetu, prema novom izvješću PrivacyHQ.com, 63 posto roditelja svojim tinejdžerima dopušta korištenje YouTubea, 54 posto im je dopustilo korištenje Instagrama, a 49 posto korištenje TikToka.

No ova je studija pokazala da je čak troje od 10 ispitanih roditelja dopustilo svojoj djeci mlađoj od 13 godina korištenje društvenih medija pod izlikom da se trebaju pripremiti za svoje buduće poslove. S obzirom na tako širok utjecaj društvenih mreža na mlade, ne čudi podatak da je čak 64 posto ispitanih roditelja izjavilo da njihova djeca u budućnosti žele postati influenceri na Instagramu ili YouTuberi, a od 81 istih roditelja bi podržalo tu odluku.

Studija je također pokazala da je samo 40 posto svih ispitanih roditelja izjavilo da su uspjeli učinkovito informirati svoju djecu o razlikama između stvarnog života i onoga što se prikazuje na društvenim mrežama.

Neprimjereniji sadržaj nego na TV-u

'Društveni mediji sve izlažu mlađe korisnike neprimjerenijem sadržaju za njihovu dob nego što to čini televizija', smatra voditeljica ove studije Mirela Iancu pa naglašava kako internet i društveni mediji imaju mnoštvo informacija koje bi mogle biti problematične kad su djeca u pitanju, poput porno ili videa s nasilnim sadržajem.'

djevojčice na mobu
Shutterstock 

Prema istraživanju, 95 posto roditelja je s djecom razgovaralo o sigurnosti na internetu, ali nisu postavili kao problem otvaranje lažnih računa, privatnost i razliku između društvenih mreža i stvarnog života. Čak 52 posto roditelja sa svojom djecom nije razgovaralo o važnim temama kao što je cyberbullying, dok je jedan od pet roditelja smatrao problematičnim što mu dijete ima lažni Instagram račun (odnosno, na profilu je dalo lažne podatke o svojoj dobi).

Na internetu se prikazuju starijima

Nažalost, prava kontrola sadržaja na YouTubeu i društvenim mrežama ne postoji, ističu znanstvenici koji su vodili ovu studiju, pogotovo ako dijete pri izradi svoga računa daje lažni podatak o svojoj dobi, odnosno predstavlja se starijim nego što jest.
Čak iako na YouTubeu postoji mnogo obrazovnih videa, još uvijek postoji mnogo sadržaja koji nije primjeren za mlađe od 13 godina, a isto vrijedi i za druge platforme.

'Često roditelji dopuštaju djeci korištenje društvenih medija kao što su YouTube, Instagram i TikTok prije navršenih 13 godina kako bi ih podržali u želji da postanu influenceri. No promjene u ponašanju kod djece, a koje je očito zbog mnogo vremena provedenoga na društvenim mrežama, važno je biti na oprezu i na neki način kontrolirati pristup djece internetu', izjavila je voditeljica ove studije.