Ana Dragičević, magistra pedagogije i magistra edukacije filozofije dala je konkretan i zanimljiv odgovor na ovo pitanje. “Recite svom djetetu da od njega očekujete da samostalno piše domaću zadaću. Dijete se mora samo snalaziti no mora znati da može računati na roditeljsku pomoć jer ga oni uvijek ohrabruju i slijede u školskim obvezama.

Nikada nemojte umjesto djeteta pročitati tekst iz udžbenika, zapisati sažetak i dati mu da nauči. Najdragocjeniji dio procesa učenja je rad na razumijevanju gradiva te odvajanju bitnog od manje bitnog. Domaće zadaće su korisne jer se njima ponavlja i uvježbava ono što se učilo u školi, odnosno priprema za nastavak rada. Tako kroz zadaće dijete uči samostalno pronaći podatke iz udžbenika i izvući ono najvažnije. Dijete uči planirati vrijeme za rad, razvija odgovornost i samostalnost. Domaća zadaća je za brojnu djecu njihova prva obveza. Na djetetu je da je donese kući i na njemu je da istu napiše i rad odnese u školu. Djeca tako uče da odgovornost leži na njima - da su odgovorni za vlastite postupke”, istaknula je.

shutterstock_349209695.jpg
Shutterstock Domaća zadaća je za brojnu djecu njihova prva obveza

U nastavku otkriva kako se postaviti prema djetetu i njegovim školskim zadaćama:

1. - 3. razred osnovne škole
Zamolite dijete da vam kaže što ima za domaću zadaću i recite mu kada bi trebalo izdvojiti vrijeme za nju. Budite u blizini kako biste mu mogli pomoći i usmjeriti ga.


4. - 6. razred osnovne škole
Provjerite piše li dijete domaću zadaću u određeno (dogovoreno) vrijeme, pomozite mu budući da se samo trudi ili mu predložite da nazove prijatelja ako mu je potrebna pomoć.


7. razred - 4. razred srednje škole
Osim u iznimnim situacijama, dijete bi trebalo raditi samostalno. Koristite se tehnikama učenja kako biste pomogli djetetu da radi djelotvornije.