U kontekstu aktualne situacije, mnogi roditelji nalaze se pred zahtjevnim zadatkom balansiranja između radnih i kućanskih obveza te planiranja dječjih aktivnosti. Stručni tim Odgojnog savjetovališta Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu pripremio je nekoliko savjeta za lakšu organizaciju nastave u kući. Stručnjaci ovog Centra kažu kako je trenutačno najvažnije dopustiti i sebi i djetetu vrijeme za prilagodbu na novu situaciju. Nadalje, potrebno je imati realna očekivanja od djeteta i ne težiti perfekcionizmu. Roditeljska je zadaća, kažu ovi stručnjaci, osigurati djetetu uvjete za učenje, a na njemu je da preuzme odgovornost. I, zato, savjetuju roditeljima, nikako nemojte osjećati grižnju savjest ako rezultat izostane - škola je djetetova odgovornost. Dobro je imati rutinu i kreirati raspored, no neka on bude fleksibilan. Ovo je, kažu stručnjaci Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, prilika da poučite djecu kako se organizirati u izvanrednim okolnostima, ali i prilika da upoznaju druge aspekte vaše osobnosti. Naime, ako radite od kuće, dijete može učiti iz vaše predanosti poslu. Više savjeta stručnjaka s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta pronađite na OVOM LETKU.

Mišljenja roditelja o školi na daljinu su podijeljena. Na Facebooku se pojavila stranica Roditelji u koronaškoli, o kojoj smo već pisali, a u kojoj roditelji razmjenjuju svoja mišljenja. Najviše komentara upravo ima na činjenicu da su tijekom ovog načina edukacije roditelji, ustvari, uz svoj posao koji obavljaju od kuće (ako imaju sreću da im se tvrtka u kojoj rade organizirala tako), učitelji svojoj djeci. No svojim komentarom na stranicu Roditelji u koronaškoli, javila se i jedna učiteljica. Zanimljivo je čuti i njezin komentar.

"Majka sam dvoje osnovnoškolaca, 1. i 3. razred, a i sama profesorica. Ovoj sam se grupi priključila jer me zanimalo kako se djeca i roditelji snalaze u ovoj neobičnoj i nezahvalnoj situaciji. Moram reći da sam razočarana. I stavom i načinom komunikacije i izražavanja… Dane provodim za laptopom, svojim i dječjim. Moj sin prvašić nema baš neki pojam o školi zbog cijele zbrke ove školske godine. Pun je bunta i ljutnje kad treba doma sjediti i raditi više od zadaće, kako je inače naviknut. Svaka čast učiteljicama na divnim virtualnim učionicama i svom trudu kojeg ulažu u naše prvašiće. Ali on ne shvaća zašto toliko toga doma mora odraditi s mamom! Kći je treći razred i veći dio odradi sama, ali uz moje nadgledanje i provjeru. Da, ja sam doma. Ali nisam na godišnjem. Radim u osnovnoj i srednjoj školi, razrednica sam, imam 6 različitih programa, 6 različitih udžbenika i brdo učenika s individualizacijom i prilagodbom kojima treba prilagoditi nastavu i u ovim vremenima. Radim više no ikad! Laptop upaljen od jutra do sutra. Ujutro uz skakanje oko svoje djece usput provjeravam zadatke učenika, odgovaram na hrpu pitanja na koja sam već više puta dala jasan odgovor. Popodne izrađujem materijale, uključujem knjigu, radnu, ali i ostale online materijale koji djeci nastavu čine zanimljivom i jednostavnijom. Da vam ne pričam koliko vremena potrošim na izradu kvizova, križaljki i sl. I imam razumijevanja za sve njihove isprike, izlike i probleme. Ali, opet nekome nije jasno, netko nije ni pogledao materijale, zadaće od par rečenica čekam nekoliko dana", kaže učiteljica Lana H., napominjući kako je svjesna da je u ovakvoj situaciji jako teško biti roditelj. No, nije lako biti ni profesor.

"Nemoj stavit premalo materijala, ali ni previše, nemoj radit samo knjigu, ali ni ubacivat nešto s neta, nemoj da ti šalju svoje radove, ali daj povratne informacije. Zašto mora pisati u bilježnicu? Zašto mora čitati lektiru? Čemu dodatni video? Uvijek je netko jako nezadovoljan. A svi sve znaju bolje od nastavnika... Ima nas svakakvih. I roditelja i nastavnika! Jako dobro znam čega u prosvjeti sve ima, ali nije tako samo u prosvjeti. Većina mojih kolega se jako trudi i odlično radi!", smatra ova profesorica.

Tekst: D. P.
Fotografija: Profimedia