Prema studiji investicijske platforme eToro, jedna konkretna odluka može predvidjeti financijsku stabilnost vašeg djeteta, sposobnost zarađivanja i ukupni uspjeh - a to je njegovo ili njezino ime.

Studija je analizirala 12 milijuna registriranih korisnika eToroa kako bi otkrila tko je napravio najbolja, a tko najgora financijska ulaganja — i kategorizirala te informacije prema ženskim i muškim imenima.

Prema eToro podacima o "najboljim financijskim rezultatima" iz 2012., procijenjenim prema najboljim i najlošijim povratima ulaganja u razdoblju od jedne godine, 10 imena pojavljuje se kao financijski "najbolja".

Svih pet ženskih imena popularna su i u Hrvatskoj u našoj verziji:

  • Anna
  • Maria
  • Laura
  • Helen
  • Sarah

Što se tiče dječaka, na vrhu popisa su imena poput:

  • Andrew
  • Sam
  • Alex
  • Christopher
  • Darren
5 imena za djecu koja predviđaju financijski uspjeh
Foto: Shutterstock

A sada loše vijesti: eToro je također mjerio imena korisnika na svojoj stranici koji su donosili fiskalno najmanje isplative odluke. Financijski “najgora” imena za žene bila su:

  • Karen
  • Claire
  • Lisa
  • Jennifer
  • Rachel

Za muškarce s najlošijim učinkom imena su bila:

  • Ali
  • Rob
  • Dan
  • Chris
  • Dominic

Ime utječe na način na koji vas drugi vide

Za većinu ljudi teško je tvrditi da je ime izravna poveznica s time tko ste, kako u smislu unutarnje tako i vanjske percepcije.

"Ime nije samo nešto što koristite da biste se razlikovali od drugih; ono također utječe na način na koji vas drugi vide", komentirao je Iqbal V. Gandham, direktor eToro UK putem Study Finds. "Tijekom godina provedeno je mnoštvo istraživanja koja su pokazala vrlo jaku vezu između imena koje ste odabrali za svoje dijete i njegovog budućeg uspjeha. To bi se doslovno moglo isplatiti, stoga ne žurite pri odabiru."

Ali koja je ta poveznica konkretno, teže je odgovoriti. 

Vjerojatno su ljudi koji su dospjeli na eTorov popis dobili ime najmanje 18 godina prije studije (2002. ili ranije), jer pojedinci ne mogu ulagati bez skrbnika prije nego što navrše zakonsku dob.

Iako je zabavno razmišljati o tome, ovo odstupanje zapravo ilustrira da ne možemo predvidjeti brzo mijenjanje popularnosti imena, što bi na kraju iskrivilo podatke kada bi ta djeca mogla sama investirati. Popularnost imena dinamičan je, stalno promjenjiv entitet, koji odražava kulturne, regionalne i generacijske ukuse... zbog čega su ove statistike vjerojatno relevantne samo za određeni, specifičan presjek stanovništva.

Tradicionalna imena i zaposlenost

Studija eToro nije jedina koja pokušava definirati utjecaj načina na koji dajemo imena svojoj djeci.

Jedna studija sa Sveučilišta Colorado Boulder navodi da ljudi čiji je posljednji inicijal među početnim slovima abecede mogu imati višu razinu postignuća. Drugo provedeno na Sveučilištu Marquette tvrdilo je da će ljudi s tradicionalnijim imenima vjerojatnije biti zaposleni nego oni s imenima koja zvuče jedinstveno (zapravo, jednostavnim Google pretraživanjem možete pronaći desetke studija o tome kako ime utječe na zapošljavanje i diskriminaciju).

Pa ipak, prema dr. Stephenu J Bushu s Instituta Roslin na Sveučilištu u Edinburghu, sada - više nego ikada - novopečeni roditelji odstupaju od pretjerano popularnih imena za bebe i trendova u korist jedinstvenosti u odabiru imena. "Brzina kojom moderni izbori imena padaju u korist i u nemilost odražava njihovu povećanu izloženost i stalnu želju ljudi za prepoznatljivošću", kaže Bush.

Brojni su izbori koje osoba mora donijeti na roditeljskom putu, i iako je dobro cijeniti znanstvene i statističke podatke koji okružuju imena, u konačnici (i kao u većini slučajeva u životu), uspjeh djeteta ovisi o mnoštvu čimbenika.