Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koje 4 namirnice djeca moraju jesti kako bi sačuvala imunitet u vrijeme koronavirusa

U ovo vrijeme pojačane ugroze našeg zdravlja, kada nam prijeti koronavirus, koji infektira tijelo munjevito brzo, snažan imunitet važniji je nego ikada prije. Hrana kao najveći saveznik zdravlja, postaje još učinkovitije sredstvo ...

 prehrana djece za snažniji imunitet i obranu od infekcije, uključujući i od koronavirusa

Željezo je

potrebno za učenje, kalcij i vitamin D za razvoj kostiju, vitamin B12 za snažnu

krv, dok vitamin C pomaže osnažiti imunosni sustav. Četvrtina šalice povrća

(kuhanog ili sirovog) i isto toliko voća i tako pet puta u danu – općenita je

preporuka za djecu trogodišnjake. Naravno, kako rastu, ta se količina, kao i ukupni

kalorijski dnevni unos, trebaju povećavati, no i dalje vrijedi zlatno pravilo uravnotežene

prehrane  – pet obroka voća i povrća

dnevno. No koje je povrće i voće ipak malo bolje od ostalog, tj. kojim biste

namirnicama trebali dati prednost?

Špinat (i općenito zeleno lisnato povrće)

Špinat je odličan izvor željeza, folne kiseline i vitamina A,

a dobar je i za zdravlje mozga. Sadrži i kalcij, magnezij, kalij, vlakna i

čitav niz drugih hranjivih sastojaka koji dobro djeluju na tijelo. Američka

akademija za pedijatriju (AAP) predlaže kuhanje na pari ili pire od špinata kao

zdravi prilog.

Slatki krumpir

Raw sweet potatoes on wooden background closeup,food concept., Image: 377245135, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: - / Stock Budget / Profimedia

Slatki krumpir biznimno je bogat vitaminom A, ali i vlaknima, zbog čega ima najveće blagotvorno djelovanje na probavni sustav. U ovoj situaciji, kada se djeca manje kreću i više borave kod kuće (a time i više grickaju slatkiše i druge manje vrijedne namirnice), batat će pomoći funkcioniranju probavnog sustava. Kako obiluje manganom, koji je važan za metabolizam ugljkohidrata, bit će blagotvoran i u slučaju da zbog kućne izolacije i "viška" vremena, češće pravite i jedete kolače. Uz slatki krumpir postići ćete izvrstan balans.

Brokula

Brokula sadrži veliku količinu vitamina C, kalija i željeza, koji su važni za snažan imunitet. Pirjajte ju dok sasvim ne omekša, tako da ju dijete lakše pojede, ili od nje skuhajte gustu juhu – na taj način mnogoj je djeci najprihvatljivija. Brokula je bogata vlaknima, koja pomažu probavi, sprječavaju zatvor

Bobičasto voće

Healthy breakfast. Fresh granola, muesli with yogurt and berries on wooden, Image: 454757213, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Anna Pustynnikova / Stock Budget / Profimedia

Ovo voće bogat je izvor vitamina, minerala i prehrambenih vlakana. Glavni pozitivni učinci na zdravlje čovjeka vezani su uz iznimna antioksidativna i protuupalna svojstva. Odlično je i da zadovolji slatke apetite vaših mališana, a dobra je vijest da ga većina djece voli.

Ostale zdrave opcije, prema AAP-u, uključuju jabuke, banane, kruške i breskve; naranče, avokado i pire od graška. Imajte na umu i da je "cijelo" voće općenito poželjnije od voćnog soka. Ne preporučuje se davati im kupovne sokove, koji su prepuni šećera.

Evo i nekih savjeta kako kod djece stvoriti naviku jedenja zdravih namirnica.

Modelirajte zdrave navike sami: ako vas dijete vidi kako

uživate u voću i povrću, možda će slijediti vaš primjer. Jako je važno od

najranijih dana nuditi zdrave okuse, jer će im se nepce naviknuti.

Ponudite novu hranu uz hranu koju već vole: uvođenje nekoliko novih namirnica odjednom, posebice ako im one baš n eodgovaraju,  može biti kontraproduktivno.

Budite kreativni: voće i povrće djeci mogu biti privlačniji ako dolaze u zabavnim oblicima i bojama.

Ako na početku ne uspijete, pokušajte ponovno, jer jedan dan dijete nešto možda neće ni probati, a već idući će vas iznenaditi reakcijom. Ne odbacujte neku namirnicu samo zato što ju jemališan jednom odbio pojesti.

Tekst: D. P.
Fotografije: Profimedia i Instagram

Najnovije

Najpopularnije