„Meni je Dom kao drugi dom“, „Dom je već nekoliko godina moja kuća. U Domu se osjećam sigurno i u njemu imam puno prijatelja“, „To je moja kuća od ponedjeljka do petka. U njemu mogu svašta raditi i svašta stvarati, mogu započeti novi život, steći nove prijatelje i novo ponašanje. Jako volim ovaj Dom jer imam super prijatelje i uvijek sam sretna u njemu. Ovdje ima cool cura i BFF prijateljica!“.
Izjave djece smještene u dječjim domovima/centrima za pružanje usluga u zajednici na najbolji način opisuju svakodnevicu i osjećaje koje u njima izaziva boravak u domovima. Kako bi njihovo odrastanje još više bilo ispunjeno toplinom i što ugodnijim okruženjem tvrtke Procter&Gamble i Lidl Hrvatska odlučile su nastaviti humanitarnu kampanju „Reci DA!“. Nakon što je u istoimenoj kampanji, koja se u proljeće 2014. godine provodila za djecu sa sindromom Down donirano čak 243.247 kuna, tvrtke su odlučile svoje snage usmjeriti na poboljšanje životnih uvjete djece u domovima/centrima za pružanje usluga u zajednici. Opremanje prostora, nabava namještaja, informatičke opreme, kućanskih uređaja, opreme za igraonice i igrališta bit će izvršeni ovisno o potrebama pojedinih domova/centara za pružanje usluga u zajednici. Kampanja će se provoditi u tri vala kako bi se prikupila sredstva potrebna za opremanje 14 dječjih domova/centara za pružanje usluga u zajednici kojima je osnivač Republika Hrvatska. U prvom dijelu akcije bit će obuhvaćeni dječji domovi u Zagrebu, Puli, Splitu i Osijeku. Podršku akciji „Reci DA!“ pružilo je i Ministarstvo socijalne politike i mladih.
Kupnjom proizvoda može se uključiti u akciju
U 14 dječjih domova/centara za pružanje usluga u zajednici kojima je osnivač Republika Hrvatska smješteno je 464 djece. Za 59-ero djece pruža se usluga organiziranog stanovanja uz sveobuhvatnu podršku gdje do 6-ero djece živi u kućama uz 24-satnu podršku odgajatelja, a 32 u stanovima gdje se djeca/mlade osobe pripremaju za samostalan život uz povremenu podršku odgajatelja. Dodatno, 314 djece se pruža usluga boravka i time pruža podrška njima i njihovima obiteljima kako bi odrastali u vlastitim obiteljima. Sveukupno se pružaju usluge za 869 djece. Ministarstvo socijalne politike i mladih već provodi Plan deinstitucionalizacije i transformacije domova kojemu je cilj smanjiti omjer usluge smještaja djece na 20% u odnosu na usluge poludnevnih i cjelodnevnih boravaka, organiziranog stanovanja i udomiteljstva. Podrška koju danas pružaju centri za pružanje usluga u zajednici i domovi omogućuje da djeca odrastaju u obitelji, prije svega vlastitoj, a ako to nije moguće tada u obitelji udomitelja ili posvojitelja. 2 od navedenih 14 domova već su transformirani u centre za pružanje usluga u zajednici, te u većem dijelu pružaju usluge boravka, organiziranog stanovanja i podrške obiteljima. No, kako bi rezultati stručnog rada prilikom boravka djece u domu ili centru za pružanje usluga u zajednici bili što bolji i djeca razvijala svoje pune potencijale, a djeci koja su smještena u domu odrastanje bilo lakše, djeca trebaju svu moguću pomoć.
Akcija „Reci DA!“ za djecu u dječjim domovima započinje 20. travnja i trajat će do kraja lipnja, a provodit će se u trgovačkom lancu Lidl Hrvatska diljem zemlje. Kupci se u akciju mogu uključiti kupnjom bilo kojeg proizvoda tvrtke P&G, te na taj način doprinijeti prikupljanju sredstava za uljepšavanje svakodnevice u četiri dječja doma koji će biti obuhvaćeni ovim dijelom akcije „Reci DA! i daruj ljepšu svakodnevicu djeci u dječjim domovima.
Tekst i foto: Press P&G i Lidl Hrvatska
Chrissy Teigen kritiziraju jer joj kći drži noge na kuhinjskom pultu dok kuhaju
Kako darovita djeca zamišljaju bolji svijet? Birali bi učitelje, predmete, a tehnologija im je pomagač, ne gospodar
Maja Šuput pokazala novu Bloomovu frizuru: 'Baš si ga skratila, sad je pravi dečkić'
Dragi odrasli...: Pisma djece iz Hrvatske za bolji svijet, ovo su njihove poruke
Uranjeno božićno ukrašavanje usrećuje, znanstveno je dokazano