Riječ je ekološki osviještenoj bajci o marljivom dabru, koji se na neugodan način upozna s utjecajem ljudi na okoliš - ostane bez doma i repa. Na putu do novog doma sazna da nije jedini koji ima invaliditet, te spozna ponešto o nezdravoj prehrani, prenamjeni i recikliranju otpada. Slikovnicom je cilj potaknuti dječji interes o:
- Recikliranju: kako nereciklirani otpad utječe na okolinu i kako se predmetima može produžiti uporabna vrijednost (U Hrvatskoj se reciklira samo 17% otpada, u Zagrebu svega 1%).
- Osobama s invaliditetom: njihovim potrebama i olakšavanju integracije u društvo (Izvješće UNESCO-a - obrazovni fond globalno ima premali proračun za djecu s invaliditetom, a vlade odbijaju dati pomoć za obrazovanje).
- Problemu konzumacije slatkiša: uz uništavanje zuba, izazivaju hiperaktivnost, dijabetes tipa 2 i pretilost (u Hrvatskoj 35% djevojčica i 38,7% dječaka ima prekomjernu tjelesnu masu i debljinu).
U slikovnici je izbjegnuto nametljivo forsiranje ekološke tematike, želeći kod djece spontano potaknuti novi način promišljanja o otpadu. Likovima iz slikovnice koji imaju neku vrstu invaliditeta pomaže se domišljatom prenamjenom otpada (dabar otkinuti rep zamijeni perajom iz reciklažnog dvorišta, majmun koristi starački štap umjesto repa), a slatkiši se nalaze u smeću gdje im je i mjesto.
Slikovnica počiva na dvije tradicionalne tehnike - rukom crtanim ilustracijama i reljefnim panelima od gline. Time se djeci odrasloj u svijetu kompjuterske ilustracije skreće pozornost na bogatstvo tradicionalnih likovnih tehnika, koje su u izumiranju baš kao i očuvana priroda. Tehnike su bliske njihovoj dobi (crtanje, modeliranje plastelinom), ali, nažalost, potisnute u odrasloj dobi.
Zahvaljujući Zakladi "Hrvatska za djecu", koja je prepoznala važnost tematike, udruzi Najsretnija beba Hrvatska su dodijeljena sredstva za pilot projekt "Slikovnica Dabar Perajko". Slikovnica će biti donirana u svih 60 zagrebačkih gradskih vrtića na 220 lokacija, te na tri lokacije od posebne državne skrbi - Slunju, Josipdolu i Rakovici. Projektom će se obuhvatiti oko 27.000 djece predškolske dobi. Distribucija je krenula u prosincu 2018. godine, na vrijeme za božićne blagdane.
Tekst i foto: press
Mama pokazala kontroverzni trik kojim potiče dijete na kućanske poslove: Mnogim roditeljima ne sviđa se ideja
Odrasli su skupa, imaju iste roditelje: Zašto braća i sestre imaju drugačiji doživljaj djetinjstva?
Serija 'Adolescencija' šokirala svijet: Otkrila tajno značenje popularnih emotikona, ali i novih izraza
7 japanskih tehnika za brzo učenje: Zbog ovih jednostavnih trikova njihovi učenici su među najboljima
Odnos s majkom oblikuje sve naše kasnije odnose u životu: Psihologinja otkriva tipove privrženosti