Događa li vam se da jedva dočekate trenutak da se mrtvi umorni uvučete u svoj krevet, a onda počne maratonsko okretanje na jednu pa na drugu stranu, a od toliko željenog sna ni traga?

Ili se, pak, ujutro probudite još umorniji nego što ste bili navečer? Donosimo najčešće uzroke takvog lošeg spavanja i savjet kako da si pomognete.

VELIČINA TRBUHA

Što je bliži termin porođaja, kvalitetno spavanje postaje gotovo nemoguća misija koja uglavnom rezultira podočnjacima i razdražljivošću sljedećeg jutra.

Osim velikog trbuha, budućoj će mami noću sve više smetati djetetovo učestalo micanje. Iz nekog neobjašnjivog razloga oko osmog i devetog mjeseca trudnoće dijete će noću na bilo kakav pokret trudnice uzvratiti serijom bokserskih udaraca nogicama i time uzrokovati nesanicu.

Kako si pomoći?

Uzmite mali jastučić koji će vam omogućiti da tijekom spavanja ravnomjerno raspodijelite težinu tijela. Jastučić možete smjestiti između koljena ili ispod križa kad ležite na boku. Veličina jastučića određuje se vašom visinom i težinom. Sami ćete s vremenom pronaći idealnu mjeru. Katkad pomaže nešto sasvim suprotno - veliki jastuk koji će leđa pridržavati u lagano podignutom položaju.

Ugodno je spavati i na leđima, međutim, imajte u vidu da tijekom posljednjih mjeseci trudnoće maternica, koja sve više raste, počinje sve više pritiskati krvne žile. To narušava pravilno cirkuliranje krvi u organizmu, zbog čega se može povisiti krvni tlak, može doći do vrtoglavice, mučnine te boli u križima. Tada je ugodnije spavati na boku. Ali na kojem? Ako spavate na desnom, smanjuje se opterećenje na srce, ako spavate na lijevom, poboljšava se cirkulacija krvi posteljice.

shutterstock_663226726.jpg
Shutterstock Magnezij i kalcij mogu pomoći kod grčeva u nogama

GRČEVI

Duboko spavate, okrećete se i doslovno skočite od boli koju osjetite u nozi. Uhvatio vas je grč u nozi i to može biti jako bolno iskustvo koje nije nimalo kratkotrajno. Grčevi se kod trudnica javljaju iz različitih razloga. Kod nekih je žena to znak početka poteškoća s venama, a kod drugih znak nedostatka minerala u organizmu, osobito magnezija.

Kako si pomoći?

Savjetujte se s liječnikom. Magnezij i kalcij u tabletama (ili tekućem obliku) mogu pomoći čim ih počnete uzimati. U prehranu uključite više svježih banana, marelica, kikirikija, badema, kakaa i povrća. Od povrća se najviše preporučuju korabica, špinat i mladi grašak.

HRKANJE

Začepljenost nosa povezana je s hormonskim promjenama u organizmu buduće mame jer se u krvi povećava razina estrogena, što neizbježno dovodi do oticanja i povećane osjetljivosti sluznice nosa. Disanje kroz nos postaje otežano i samim tim ni spavanje više nije tako ugodno.

A velika je vjerojatnost da ćete zbog toga možda početi hrkati. Ta neugodnost prema statističkim podacima zahvaća svaku treću trudnicu koja prije trudnoće nije s tim nikada imala problema.

Kako si pomoći?

Za početak nemojte zbog toga imati komplekse. Kod većine žena hrkanje nestaje odmah nakon porođaja. Dobro prozračite spavaću sobu svaku večer prije spavanja, nabavite ovlaživač zraka, spavajte na povišenom ili se koristite kapima za nos na osnovi morske vode.

Katkad limun može koristiti da se riješite hrkanja. Vrućom vodom dobro operite limun, zatim iscijedite sok, pomiješajte s istom količinom tople, prethodno prokuhane vode, dodajte malo meda (ako niste na njega alergični) i pijte taj ukusni i vrlo korisni napitak malim gutljajima. Za neko vrijeme oteklina će se povući. Osim toga, u ljekarni možete nabaviti posebne flastere za nos koji povećavaju prohodnost u nosnicama.

shutterstock_73428223.jpg
Shutterstock Ako vas muči žgaravica pripazite na prehranu

ŽGARAVICA

S ovom se neugodnom pojavom susreće zaista velik broj trudnica. I dalje su glavni krivci hormoni koji opuštaju mišiće, pritom i mišiće vrata želuca koji inače sprečava da želučani sok dospije u jednjak (u suprotnom dolazi do žgaravice). Osim toga, svoj doprinos žgaravici daje i maternica koja raste i pritišće unutarnje organe.

Kako si pomoći?

Pripazite na prehranu. Odrecite se masnih i začinjenih jela, čokolade, kave i crnog čaja, osobito u drugom dijelu dana. Češće jedite manje obroke. Prednost dajte jogurtima, svježem kravljem siru, orašastim plodovima i suhom voću. Ako vas žgaravica jako muči, posavjetujte se s liječnikom.

UZNEMIRENOST 

Što je termin porođaja bliži, san postaje sve nemirniji i površniji. Zašto? Možda zato što na taj način majka priroda priprema mamu na to da nauči osluškivati svako noćno buđenje novorođenčeta.

Također, strah od porođaja i briga za djetetovo zdravlje te najrazličitija pitanja vezana uz budućnost nikako ne pridonose čvrstom snu. I premda je uznemirenost posve logična, ne treba joj dopustiti da vam uskraćuje san. Pokušajte je ukrotiti.

Kako si pomoći?

Šećite svaki dan pola sata prije spavanja. Nekim ženama pomaže redovito prakticiranje meditacije, a drugima čaša toplog mlijeka s medom.