Još je 2020. bila najavljena mogućnost uvođenja cjelodnevne nastave koja bi trajala od 8 do 17 sati, ovisno o izboru fakultativnih programa svakog učenika. Tri godine kasnije to će postati realnost za učenike od 1. do 8. razreda koji pohađaju neku od 64 osnovne škole u Hrvatskoj. Naime, toliko je obrazovnih ustanova odabrano da sudjeluju u Eksperimentalnom programu „Osnovna škola kao cjelodnevna škola - Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja". Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je danas Odluku o odabranim osnovnim školama, a njihov popis donosimo na kraju teksta. 

shutterstock_553026820.jpg
Shutterstock U eksperimentalnom programu 'Osnovna škola kao cjelodnevna škola' sudjelovat će 64 osnovne škole u Hrvatskoj

Parlaleno s objavom popisa, donosimo i prve reakcije roditelja koje su podijeljene:

MARIJANA
Majka sam dvije djevojčice, jedna je 3., a druga 1. razred, i mislim da će to biti dobro za djecu i roditelje, jer će sve odraditi u školi i kasnije se igrati doma. Imat će i obroke u školi, tako da neće kod kuće morati raditi sendviče.

NIKOLINA
Majka sam dvije djevojčice, starija ide u 6. razred, a mlađa u 2. razred. Neopisivo mi je važno znati da mi je dijete na sigurnom nakon što završi razredna nastava. Korištenje boravka omogućilo mi je da mogu bez posebnog opterećenja izvršavati svoje obaveze, ne misleći pritom kako mi je dijete prešlo cestu, je li si napravilo obrok, a kamoli je li napisalo zadaću i na koji način. Smatram da boravak odradi određeni dio, no kako gradivo postaje kompleksnije primjećujem da nakon toliko provedenih sati u školi opet moram s djetetom proći određeno gradivo kako bi ga utvrdilo i ostvarilo bolje rezultate. Djeca sazrijevaju i postaju odgovornija, davanjem određene slobode (organizacija svog vremena) na neki način djelujemo na zajednički odnos kojim zapravo pripremamo djecu ne samo za školu nego i za život. Cjelodnevna nastava bi po mom mišljenju poprilično opteretila djecu u slučaju da djeca opet moraju učiti kod kuće kako bi ostvarila bolje rezultate. Način učenja i savladavanja gradiva je individualan. Sigurna sam da mnogim roditeljima odgovara cjelodnevna nastava, ali to bi možda ipak trebao biti izbor roditelja i djeteta. Ako se dijete kod kuće dobro snalazi i organizira, ako je samostalno i odgovorno i do nekog razumnog vremena u danu napravi sve što je potrebno te postiže rezultate mislim da to mora biti izbor, ne obaveza.

shutterstock_140772838.jpg
Shutterstock 'Cjelodnevna nastava bi po mom mišljenju poprilično opteretila djecu', kaže nam jedna mama

MAJA
Moja je kćer 6. razred i pohađa satove klavira. Ako je nastava poslijepodne satovi klavira su ujutro. Kako ćemo to sve uskladiti s cjelodnevnom nastavom? Nikako mi se ne sviđa ta varijanta.

MARTINA
Ne sviđa mi se ta ideja, nastava će trajati do 16 sati, a djeca kasnije imaju izvannastavne aktivnosti. Kad će se igrati slobodno na igralištu? Djeca u višim razredima vole duže spavati, vole biti sami doma... Nekako je to ukalupljivanje svega, bez imalo slobode.

INES
Podržavam sve promjene u vezi nastave koje idu u smjeru poticanja djece na kreativnost, izražavanje mišljenja, pokazivanja osobnosti. Živimo u drukčijem svijetu nego 80-ih, kada smo mi odrastali, i zato se obrazovanje mora prilagoditi sadašnjem vremenu i potrebama djece. Ne odgajamo robote već djecu koja od malih nogu imaju svoje mišljenje i stav. Dodatni predmeti su mi super ideja upravo zbog toga. Slažem se s time da nastava traje dulje, jer će djeca riješiti sve svoje obaveze koje inače možda izbjegavaju, imati će nadzor i pomoć oko zadaće, a roditeljima će to biti olakšanje, jer će znati da su im djeca zbrinuta dok su oni na poslu. Mislim da se još puno toga mora poboljšati prije uvođenja ovakvog plana, prvenstveno gradnja škola, plaće profesora i učitelja te prehrana u školi. Djeca su često nezadovoljna prehranom. Veliki plus dajem uvođenju besplatne užine za djecu, međutim hrana bi trebala biti kvalitetnija, a obroci ukusniji. Moja 14-godišnja kćer također podržava ideju duljeg boravka u školi. Prve dvije godine se nudi produženi boravak što je odlično, međutim nakon 2. razreda roditelji su prisiljeni organizirati čuvanje djeteta ili ih ostavljati same doma na više sati.

ANDREA
Imam kćer u petom razredu I ne slažem se s eksperimentalnom nastavom. Kada će djeca imati priliku biti djeca, ako su cijeli dan u školi?

shutterstock_2188141611.jpg
Shutterstock Roditelji se pitaju kako će njihova djeca opsežnu satnicu uskladiti s izvanškolskim aktivnostima i igrom

Ovdje možete vidjeti popis osnovnih škola koje sudjeluju u eksperimentalnom programu:

Untitled 1.png
Ministarstvo znanosti i obrazovanja 

Untitled 2.png
Ministarstvo znanosti i obrazovanja 

Untitled 3.jpg
Ministarstvo znanosti i obrazovanja