Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koja je hrana najbolja za razvoj djetetova mozga?

Ono ste što jedete, posebno do druge godine života. Evo kako možete biti sigurni da vaš klinac dobiva sve što mu je potrebno za rast i razvoj mozga

 klinac jede zdravo

Sigurno znate da vaše dijete treba cjelovitu prehranu kako bi raslo i razvijalo se, ali znate li što treba jesti kako bi mu se razvio mozak? ‘Prvih 1000 dana, 2 godine, najvažnije je za razvoj djetetova mozga’ rekla je  Molly Schoo, nutricionistkinja za djecu. Nakon prvih šest mjeseci, kada je dijete uglavnom na mlijeku, važno je početi razmišljati o tome kako u djetetovu prehranu integrirati važne nutrijente.

1. Proteini su potrebni kako bi se izgradila struktura i veličina mozga. Neurotransmiteri, koji šalju informacije drugim dijelovima mozga i kazuju tijelu što da radi također su izgrađeni od proteina. Grah i leća, meso, kozje mlijeko, sir, jogurt, jaja, orašasti plodovi i sjemenke visoko su obogaćeni proteinima.

Mini muffini od jaja: Kombinirajte jaja, naribani sir, naribanu tikvicu ili buću, smjesu ulijte u kalupe za muffine i ispecite.

Pečena jaja: Umutite jaja s feta-sirom, pospite s malo crvene paprike ispecite na tavi.

Tortilja od jaja: Napravite kajganu pa njome i sitno narezanim rajčicama ispunite tortilju.

2. Cink je potreban kako bi tijelo razgradilo ugljikohidrate, proteine i masti, kako bi se ojačao imunitet, ali pomaže u rastu i obnavljanju oštećenih stanica. Grah, leća, kravlje mlijeko, jogurt, sir, orašasti plodovi i sjemenke, školjke i morski plodovi bogati su cinkom.

Tortilje: Blendajte crni grah s mozzarellom, napunite smjesom tortilje i ponovno zapecite.

3. Masti Više od polovice mozga sastoji se od masti, koje pomažu izgraditi veze između neurona i živčanog sustava te štite moždane stanice od oštećenja. Namirnice bogate zdravim mastima su avocado, orašasti plodovi I sjemenke te losos.

Fini pire: Blendajte avocado s bananom kako biste dobili fini i zdravi pire.

Avokado tost: Usitnite avokado i namažite ga na tost.4. Željezo prenosi kisik od pluća kroz cijelo tijelo, a vrlo je važno za bolje usvajanje znanja, ali i rast. Bogat izvor željeza su: crveno meso, piletina, riba, cjelovite žitarice, zeleno lisnato povrće, leća… No osim ovih namirnica, potrebno je konzumirati i namirnice bogate vitaminom C, bez kojeg se željezo ne može apsorbiratu u organizmu.

Avokado tost: Usitnite avokado i namažite ga na tost.   4. Željezo

Mesne okruglice: Možete ih pripremiti od piletine i poslužiti s umakom od rajčica.

Miješana riža:
Piletinu i smeđu rižu kombinirajte s povrćem.

5. Kolin je vrlo važan tijekom trudnoće dojenja jer pomaže razvoju pamćenja pa se posebno preporučuje trudnicama i dojiljama. No najnovija istraživanja su pokazala kako je kolin važan za razvoj mozga djece do 3. godine života.

Jaja, soja, pileća prsa, brokula, quinoja, riba i morski plodovi bogati su izvori kolina.

Tacosi od škampa: Očistite kuhane škampe, nasjeckajte ih i poslužite u maloj tortilji sa usitnjenim avokadom.

Tost od lososa: Kuhani losos usitnite, pomiješajte s kremastim sirom i namažite na krekere.

Riblji štapići: Napravite domaće riblje štapiće umačući komade bakalara u mješavinu grčkog jogurta, dijonskog senfa i češnjaka, potom u krušne mrvice pa ih ispecite na papiru za pečenje u pećnici.

Iako su hrana i hranjivi sastojci koje vaša dojenčad i djeca jedu važni za razvoj mozga, također je važna atmosfera u kojoj jedu.  'Možete servirati zdravu hranu, ali ako dijete tjerate da jede, ono neće imati sav benefit od hranjenja', kaže nutricionistkinja Schoo. 'Nikad dijete nemojte hraniti na silu niti hranu koristiti kao kaznu ili nagradu za dobro ponašanje.'

Tekst: Sanja Matasić

Foto: Shutterstock

Najnovije

Najpopularnije