Otvorenim izražavanjem emocija dajemo i dozvolu djeci da ona sama iskažu svoje emocije. Da bi dijete naučilo kako se umiriti kada je ljuto, tužno ili razočarano, jednako tako mora imati priliku iskusiti te iste emocije u za njih sigurnom okruženju. Povodom obilježavanja Svjetskog dana mentalnog zdravlja Grad Zagreb je nedavno izdao brošuru pod nazivom "Emocionalna pismenost: Smjernice za roditelje, odgajatelje, nastavnike i sve koji žele znati više". Ova brošura predstavlja vrijedan resurs koji sažima suvremena znanstvena saznanja i pruža široko primjenjive informacije o važnosti razvijanja emocionalne pismenosti kod djece. Jedan dio odnosi se i na suočavanje s teškim emocijama, odnosno na vještine samoregulacije koje možemo predložiti djetetu. Emocijama možemo pristupiti na različite načine, ali kroz praksu se pokazalo da su neki od najučinkovitijih načina za suočavanje s preplavljujućim emocijama :
1. Umirujuće aktivnosti - vježbe disanja ili usredotočene svjesnosti, topao tuš, teška i mekana deka, zagrljaj, maženje kućnog ljubimca, šetnja, čitanje...
2. Izražavanje emocija - razgovor s bliskom osobom, vođenje dnevnika, slikanje, rad s plastelinom/glinom, pisanje...
3. Aktivnosti koje otpuštaju energiju - trčanje ili skakanje na mjestu, snažno bacanje ili udaranje lopte (u sigurnim uvjetima), trganje papira, vikanje u jastuk, stiskanje loptice, pucketanje mjehurića na foliji za zamatanje...
4. Distrakcija - pronalaženje svih predmeta neke boje ili nekog oblika u prostoriji, brojanje do 10, brojanje unatrag od 100 po 7, snažni podražaji (glasna glazba, diranje kockice leda), svježi zrak, hladna voda...