Iako Hrabri telefon postoji gotovo 20 godina, linija Hrabrog telefona za mame i tate otvorena je prije tri godine. Razlog nastanka linije za mame i tate proizašao je iz želje da se i odraslim osobama uključenim u odgoj djece ponudi mjesto na kojemu će moći zatražiti savjet, podijeliti svoje teškoće, educirati se te dobiti podršku i pomoć. Kao i linija za djecu, i linija za mame i tate otvorena je svakim radnim danom od 9 do 20 sati, na besplatnom i anonimnom broju 0800 0800. Na liniji se javljaju educirani volonteri – studenti, apsolventi te magistri pomagačkih zanimanja.

hrabri-telefon-pomaze-roditeljima

Zovu li roditelji Hrabri telefon?

Interes roditelja za zvanje linije je zaista velik te smo do trenutka objave ovog članka primili 882 poziva roditelja i drugih odraslih osoba poput baka i djedova koji su trebali savjet vezan uz dijete. Čuti roditelje koji spremno i iskreno dijele svoja iskustva, poteškoće u želji za poboljšanjem svojih roditeljskih kompetencija nešto je što nam svakodnevno daje motivaciju. U prosjeku na liniji za roditelje tjedno zaprimimo 15-ak savjetodavnih poziva različite tematike. Najčešće nas roditelji zovu s nedoumicama, izazovima ili teškoćama vezanim uz obiteljske odnose pri čemu su najčešća ona koja se tiču odnosa s djetetom, razvoda i njegova utjecaja na djecu, pitanja discipline, roditeljskih granica i odgovornosti, roditeljskog stresa te odnosa sa braćom i sestrama. Ostali pozivi odnose se na različite oblike doživljenog zlostavljanja i zanemarivanja djece od strane obitelji ili vršnjaka, razvojna, psihosocijalna pitanja, mentalno zdravlje te školske teškoće. Osim na liniju za mame i tate, roditelji nam se mogu obratiti i pismenim putem. Na Cybermed medicinskoj platformi, predsjednica Hrabrog telefona Hana Hrpka odgovara na podforumu Dječja psihologija, a svi roditelji koji imaju određene upite vezane uz djecu mogu nas i kontaktirati putem e-maila savjet@hrabritelefon.hr.

hrabri-telefon-pomaze-roditeljima
Sad daughter against mother on sofa, Image: 280006177, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Wavebreak

Najčešći razlozi nazivanja Hrabrog telefona za mame i tate u 2016. godini:

  1. Odgojna pitanja

  2. Razvod

  3. Zlostavljanje i zanemarivanje djece

Što roditelji mogu očekivati kada nazovu liniju?

Hrabri telefon djeci, mladima i roditeljima služi kao prvi korak kome se mogu obratiti za pomoć i kao mjesto gdje mogu dobiti podršku i uho koje će saslušati njihove probleme. Važno nam je da svaka osoba koje nazove dobije našu potpunu pažnju kao i podršku da potraži pomoć unutar svoje socijalne okoline. Ovisno o problemu radi kojeg zove, volonteri Hrabrog telefona nakon razgovora, pružanja podrške i savjetovanja, nude informacije kome se osoba može obratiti za daljnju pomoć. Ponekad i samim razgovorom možemo pomoći roditelju da mu bude lakše, no ponekad im je potrebna i podršku bliže socijalne okoline. Također, ovisno o problemu radi kojeg zovu, roditelje znamo uputiti u institucije kao što je Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba ili savjetovališta, ovisno o mjestu boravka.

Smatramo da pomaganjem roditeljima, pomažemo i djeci jer oni su ti koji trebaju biti najveća podrška djeci. Zadovoljan roditelj je dobar roditelj, stoga nam je drago što možemo saslušati što nam imaju za reći te im na taj način olakšati roditeljstvo. Također nam je važno da su roditelji informirani o pitanjima koja ih zanimaju stoga ih često upućujemo na naše brošure kojima mogu pristupiti na web stranici Hrabrog telefona: http://www.hrabritelefon.hr/o-nama/publikacije/

Tekst: Anamarija Vuić, mag. psych i Sara Lulić, mag. psych

Foto: Profimedia