Podržati nekoga na njegovom putu do cilja, bez obzira radi li se o članu obitelji, prijatelju i poslovnom partneru, od velikog je značaja za onoga koji podršku prima, ali i daje. U poslovnom smislu to znači vjerovati da uspjeh ne krademo jedni od drugih jer, uspjeh je svima na raspolaganju i ima ga dovoljno za sve. To tvrdi Tajana Knez, poduzetnica koja s kolegicom Ivanom Fakin stoji iza uspješne platforme naziva 'Mama market', koja i posluje pod sloganom 'Zajedno smo jači'. Naime, Mama Market udružuje male hrvatske proizvođače dječjih proizvoda i omogućuje im da budu vidljiviji i snažniji na tržištu.

"U ženskom svijetu, barem na našoj platformi, podržati znači da žena ženi nije vuk. Dati podršku isto je kao i veseliti se tuđem uspjehu. I kad bi svi tako razmišljali, poslovni svijet bio bi ugodniji, pa time i produktivniji. Isto je i u privatnom životu; i sama sam mama, pa mi u boljoj organizaciji dana svakako pomaže kad mi netko uskoči i pričuva djecu ili skuha ručak“, kaže Tajana.

Mama Market za kupce predstavlja online mjesto na kojem mogu kupiti sigurne proizvode hrvatskog porijekla. Dakle, osnovna ideja projekta osigurava benefit malim proizvođačima, dok je s druge strane usmjerena na dobrobit kupaca i stvaranje vrijednosti na našem tržištu. Trenutno Mama Market okuplja 17 članica partnera i stavlja na tržište preko 250 proizvoda isključivo hrvatskih proizvođača: od odjeće za bebe i trudnice, preko opreme za bebe, namještaja za dječje sobe do didaktičkih igračaka i personaliziranih radosnica i albuma.

"Svaki mali poduzetnik zna koliko je izazovno kad uz svoj core business, još mora biti i call centar, knjigovođa, marketing i sales ekspert, direktor... Uz sve te poduzetničke napore, često pati upravo glavna djelatnost tamo gdje je je kvaliteta proizvoda/usluge presudna, posebice u početku. Administrativni, marketing i prodajni dio koji oduzima mnogo vremena u ovom je slučaju na nama, te je za naše partnere to velika prednost. Uz oblik podrške te dodatni prodajni kanal što zapravo njima predstavljamo mogu se više posvetiti kreativnosti i stvaranju kvalitetnih proizvoda“, pojašnjava Tajana njihov poslovni koncept, napominjući kako je jako ponosna na podršku koju Mama Market pruža Centru za rehabilitaciju Zagreb (CERZE).

Naime

u sklopu radne terapije štićenici Centra, osobe s invaliditetom, sudjeluju u

izradi proizvoda za djecu, a sav novac od prodaje tih proizvoda putem CERZE web

shopa na Mama Marketu ide na korištenje Centru. To je, kaže Tajana, njihov mali

doprinos društvu.

Mama Market, međutim, djeluje i izvan platforme pa tako za svoje članove dva puta godišnje organiziraju Mama Market Meet up, edukativno druženje koje za cilj ima međusobno povezivanje članova te pružanje edukacije iz područja  poslovanja mikro i malih poduzetnika s naglaskom na digitalno poslovanje. U suradnji s HGK i Europskom poduzetničkom mrežom (EEN) Mama Market svoje članove spaja s potencijalnim inozemnim distributerima kroz upise u baze poslovne suradnje i B2B matchmaking razgovore.

View this post on Instagram

A post shared by Mama Market (@mamamarket.hr)

"Dokaz da je platforma nakon devet mjeseci i dalje aktivna i da svakim danom rastemo, razvijamo se i nudimo nove proizvode i usluge, unatoč trenutnom stanju u svijetu, dokaz je da je umrežavanje na ovaj način uspješno“, kaže Tajana.

A da je danas, uz moderne tehnologije, međusobnu podršku i umrežavanje, lakše biti poduzetnica u Hrvatskoj, svjesna je i 31-godišnja Ivona Radoš, koja stoji iza brenda preslatkih stvarčica za bebe i djecu Sweet stitches. Ivona je ekonomistica, no – priča nam – željela je uz redovan posao raditi nešto s rukama. Još kao mala naučila je osnove vezanja, pa je tako prvo izradila baby body s ručnim vezom, a potom i malene zvijezde s ručno izvezenim imenima.

"Tada sam kupila i prvu šivaću mašinu. Trebala mi je čitava večer da samo naučim kako se navodi konac, ali želja da izrađujem nešto svojim rukama bila je jaka i ubrzo smo suprug i ja počeli šivati jastučiće, slova, dekice, a onda smo izradili i naš prvi teepee šator, na kojeg smo posebno ponosni. Kasnije smo osmislili i mini modele, kako bi i oni s manje prostora u svojim domovima, mogli imati naš šator za bebe. Nakon toga proizvodi su se nastavili nizati prema interesu kupaca i danas, nakon dvije godine rada, stvarno smo ponosni na širok asortiman proizvoda u našoj ponudi kojima je moguće opremiti gotovo čitave baby i dječje sobice“, priča Ivona, koja je svoj brend pokrenula 2018., iste godine kad se rodio i njezin sin Pavle.

View this post on Instagram

A post shared by Sweet stitches (@sweet.stitches.hr)

"Taj prvi body s vezom koji smo izradili, bio je, ustvari, za našeg Pavla, a danas imamo širok asortiman, u kojem su najprodavaniji proizvodi baby gnijezda i jastuci za nošenje 3u1, koje je moguće koristiti i kao podlogu i kao pokrivač. Proizvodi se šivaju u našem domu i odnedavno, zbog proširenja posla, i u domovima dviju naših suradnica. Sve tri smo majke i zaljubljenice u šivanje“, kaže Ivona, a na pitanje zašto su njezini proizvodi posebni, odgovara:

"Iza naših proizvoda stoji velika ljubav i želja da svim našim kupcima budu korisni i da u njima uživaju i bebe i roditelji. Sve proizvode izrađujemo ručno, a pri narudžbi sami možete složiti kombinaciju uzoraka i tako u potpunosti prilagoditi proizvod vašim željama. Imamo i proizvode u standardnim kombinacijama uzoraka pa mislimo da svatko može pronaći nešto za svoju djecu. Kupci nam se često povratno javljaju s fotografijama svojih beba i djece u našim proizvodima, a to nam je i najdraža recenzija. Nerijetko dobijemo komentar da nam proizvodi još ljepše izgledaju uživo“, kaže Ivona i napominje kako joj je u njezinoj poduzetničkoj priči najzahtjevnije bilo pronaći svoje tržište, održavati društvene mreže i razvijati identitet brenda u okolnostima u kojima nema puno slobodnog vremena.

View this post on Instagram

A post shared by Sweet stitches (@sweet.stitches.hr)

"Radni dan većinom počinje spremanjem Pavla za vrtić i odlaskom na moj redovan posao, gdje radim u području financija. Objave za društvene mreže nerijetko pripremamo i prethodnu noć, ali trudimo se da to ne bude iza 1h. Nakon što završi redovno radno vrijeme za nas tek počinje gužva - ručak, igra, parkić. Muž i ja se često izmjenjujemo u igri s Pavlom i krojenju proizvoda, a nakon što Pavle zaspi nastavljamo s krojenjem i šivanjem. Kada smo gotovi za taj dan pakiramo i pripremamo pakete za dostavu. Vikendom ponekad u pomoć moraju priskočiti bake i djedovi kako bismo sve uspjeli odraditi u zadanim rokovima, a uz to i skuhati i pripremiti sve za novi radni tjedan. Svi članovi naših obitelji nam pomažu u poslu i igri s Pavlom i bez njih teško da bismo uspjeli razvijati naš brand“, iskrena je ova mlada mama i poduzetnica koja i dalje planira razvoj i širenje Sweet stitches brenda.

Tako je jedan od ciljeva za iduću poslovnu godinu i razvoj ambalaže i vizualnog identiteta proizvoda, za koje nerijetko – a to ju itekako veseli! – dobiva ideje od svojih kupaca.

Tekst: D. P.
Fotografije: Instagram