Kako gledanje mama influencerica šteti novim majkama, otkriva istraživanje

Istraživanje otkriva što se događa s vašim samopouzdanjem i slikom o sebi kad gledate fotografije drugih mama na društvenim mrežama.

Shutterstock

Pojavom mama influenserica, puno se više piše i govori o važnim temama koje se tiču majčinstva, od svakodnevnih sitnica, lijepih i manje lijepih, problema s kojima se suočavaju trudnice i mame, do pokazivanja svojih domova ili putovanja. Iako su savjeti stručnjaka i bliskih žena iz vlastite obitelji i prijateljica velika pomoć, ponekad je lakše se poistovjetiti s problemima i savjetima onih koje su ili upravo proživljavaju iste faze života s djecom. To su mame influencerice i njihovi pratitelji. No, prema novom istraživanju objavljenom u časopisu Broadcasting & Electronic Media Research, praćenje takvih profila može naštetiti.

Idealizirane slike majčinstva povećavaju tjeskobu i izazivaju zavist

Ispostavilo se da idealizirane slike majčinstva, uključujući besprijekorno čist dom, sretnu, poslušnu djecu, kosu i šminku, povećavaju tjeskobu i izazivaju zavist kod novopečenih majki.

Shutterstock 

Istraživači sa Sveučilišta Nebraska-Lincoln ispitali su 464 nove mame kako bi analizirali mogu li određene osobine učiniti neke ljude osjetljivijima na negativne učinke idealiziranih prikaza majčinstva koji se dijele na internetu. Rezultat je sljedeći: žene koje su sklone uspoređivanju s drugima posebno su podložne utjecaju idealne slike, a ta osobina nije povezana sa samopouzdanjem.

"Postoji puno primjera mama koje se hvale stvarima koje bi trebale imati ubrzo nakon poroda - skupim kolicima ili opremom za bebe i to će vjerojatno utjecati na druge mame. Ili videozapisi u stilu 'tipičnih dana' koji prikazuju kulinarska remek-djela i svakodnevno čišćenje, što samo pojačava negativan učinak", izjavila je voditeljica istraživanja Ciera Kirkpatrick, a prenosi The NY Post.

Druga studija pokazala je slične rezultate. Tada je anketa na dvije tisuće majki pokazala da se trećina njih ponekad osjeća kao loše majke, a 77 posto reklo je da ih društvene mreže čine da izgledaju ili se ponašaju na određeni način. Osim toga, 65% ispitanika osjećalo se manje samopouzdano nakon gledanja sadržaja "mama" influenserica.