Kad imate siguran posao, koji dugo radite, a posebno kad još imate dijete o kojemu morate skrbiti, teško je odvažiti se na promjenu posla, ma koliko to priželjkivali. Tako je i 38-godišnja Zagrepčanka Martina Gilja, nutricionistica i vlasnica tvrtke Nutri Kulti, godinama radila kao prodajni predstavnik u farmaceutskoj industriji, iako je uvijek težila zaposlenju u struci. Iako je njezina poduzetnička priča započela iz potrebe da svojem danas 7-godišnjem sinu ponudi zdravije varijante grickalica, koje nije mogla pronaći na policama trgovina, danas njezini Nutri Kulti grisini od pirovog brašna, zobeni keksići, krekeri bez brašna i drugi proizvodi polako, ali sigurno osvajaju tržište.

"Suprug i ja u kućnoj smo radinosti sami počeli izrađivati različite kruhove, štapiće, krekere…, kako bismo i sami jeli zdravije varijante takvih namirnica i izbjegli kupovinu snackova za koje smo smatrali da nisu najbolja opcija. Tako se i rodila ideja za otvaranje firme, u kojoj su se spojili ljubav prema kuhanju i isprobavanju raznih proizvoda u zdravijim varijantama i struku za koju sam se školovala“, priča Martina, napominjući kako je – baš kao i na svakom početku – bilo puno pokušaja i pogrešaka te bačenih smjesa. No nije odustajala.

 "Dala sam otkaz na starom radnom mjestu, gdje situacija i nije bila bajna, tako da mi je taj grč u želucu bio samo dodatni vjetar u leđa. Osim toga, posao je bio terenski, a ja sam željela više biti kod kuće. Krenula sam istraživati kako otvoriti firmu te se dodatno educirati. Prva dva proizvoda s kojima sam htjela izaći na tržište, zapravo, još nisu ugledali svjetlo dana, no priča se nekako spontano počela  slagati drukčije od prve ideje. Grisini od pirova brašna, zobeni keksići i krekeri bez brašna sa sjemenkama bio je trio s kojim smo krenuli. Kad smo malo ojačali, kad su nas poslovni partneri i kupci odlično prihvatili i kad sam se i sama ohrabrila, krenule su kombinacije novih proizvoda“, priča Martina i dodaje kako je apsolutno sve radila sama.

View this post on Instagram

A post shared by MARTINA GILJA (@nutri_kulti)

A to je, osim izrade u kuhinji, uključivalo i administrativne poslove, dostavu, sastanke s potencijalnim trgovinama.. Ubrzo je posao uzeo maha i više nije sve sama stizala, tako da je zaposlila kolegicu Margaretu koja danas, dok je ona još na rodiljnom dopustu s drugim djetetom, uskoro 1-godišnjom Emom, sve sama vodi i koordinira.

"Danas imamo devet proizvoda i plasiramo ih diljem Lijepe naše, u preko 30 dućana zdrave hrane. Svi proizvodi se rade ručno; doslovno se svaki keksić ili grisin važe prije izrade i pečenja, kako bi svi bili približno jednaki. Ne koristimo nikakve gotove smjese, aditive, konzervanse i pojačivače okusa“, kaže Martina, koja je tvrtku otvorila 2017. godine, iskoristivši poticaje za samozapošljavanje.

"To je na samom početku poslovanja bila jako dobra pomoć, jer krećete u nešto vrlo izazovno, s ograničenim financijskim sredstvima i, osim toga, ne znate što vas sve čeka. Mogu reći da sam imala jako dobro iskustvo s papirologijom i samim procesom otvaranja firme. Osim toga, u tom istraživanju i proučavanju svega, naletjela sam na koncept Cook Hub, koji je bio od velike pomoći, tj. smanjio mi troškove. Name, to je koncept gdje više firmi koristi isti prostor, dijeli inventar, opremu, troškove i režije, tako da mi je to uvelike pomoglo u početku same proizvodnje“, priča ova mama i poduzetnica.

Spletom okolnosti 2018. i sama je preuzela koncept Cook Hub-a u kojem i danas djeluje nekoliko firmi koje si međusobno pomažu u smanjenju troškova.

"Trenutačno nam situacija s koronom otežava funkcioniranje te ne iznajmljujemo kuhinju novim korisnicima, kojih ima sve više i više, jer se ljudi, očito, sve više okreću privatnim poslovima i novim poslovnim idejama. U ovoj situaciji, međutim, ne želimo riskirati, ne želimo se dovesti u situaciju da nas je previše u prostoru te maksimalno pazimo na higijenu, dezinfekciju i distancu. Nadam se da će se situacija po tom pitanju uskoro smiriti, jer mi je jedna od prvih ideja za budućnost proširiti koncept Cook Hub-a. Novi proizvodi će malo pričekati; paleta nam je sada dosta široka i obuhvaća i slano i slatko, od grisina od pirova brašna, krekera, zobenih keksića, granole... Također, u ponudi imamo i mini grisine za djecu od godine dana starosti, koji imaju smanjeni udio soli te mogu biti dio obroka uz jogurt ili neki home-made namaz“, kaže Martina i otkriva kako njezin Borna najviše voli lukavce, krekere od brašna od slanutka.

View this post on Instagram

A post shared by MARTINA GILJA (@nutri_kulti)

"Najdraže mu je uzeti jogurt ili sirni namaz i navaliti. Inače, kod kuće svi jedemo relativno zdravo, tako da to prenosimo i na našu djecu. Zdrave navike kreću od kuće, pa se tako u našoj redovito kuha, a jedemo raznolike i sezonske namirnice. Naravno, priuštimo mi sebi i nešto nezdravo, ali u granicama normale. Svakako pokušavamo što više izbjeći industrijski prerađenu hranu. Mislim da djecu od malena treba učiti na zdravije okuse, tako će im oni biti 'normalni', a umjetni okusi, koji kod djece stvaraju neku vrstu ovisnosti, bit će neobični i neprivlačni. Osim toga, dobro ih je poticati na zajedničko pripremanje zdravih i domaćih obroka“, kaže ova mama i poduzetnica, napominjući kako je svjesna užurbanosti modernog načina života, zbog kojeg svi ponekad posežemo za „brzim rješenjima“. Sve dok je to povremeno, nema razloga za brigu, ali što se kao roditelji više trudimo biti dobar primjer svojoj djeci – kako u prehrani, tako i u svemu ostalome! – to su veće šanse da i oni odaberu neki zdraviji životni put. A to ih, baš poput Martine, može dovesti do ostvarenja svojih profesionalnih snova.

Tekst: D. P.
Fotografije: Robert Gašpert i Instagram

* Sadržaj je kreiran u suradnji s tvrtkom A1 Hrvatska.

A1 omogućio je novu uslugu MOZAIK za sve nove mame, koje su to postale

rođenjem, posvajanjem ili udomljavanjem djeteta. Od 1. 1. 2020. do 31. 12.

2020. ostvaruju pravo na promociju do 500 kn popusta na uređaj uz tarife

Savršena i Bezbrižna. Više informacija saznajte ovdje.