Djevojčica Mila katkad se osjećala nevidljivom. Neprimjetnom. Naime, Mila je svima i uvijek željela ugoditi. Željela je da su svi oko nje sretni. Osim toga, bojala se svađati, pa nije htjela nikada nikoga razljutiti ili za nešto biti kriva. Zato je na sve pristajala i govorila „da” i „hoću”. Čak je i prijateljima iz razreda to bilo malo čudno, pa su ju prozvali „gospođica Hoću”. No jednoga je dana Milu preplavila ljutnja i odlučila je zauzeti se za sebe i reći što ona zapravo želi i treba.
gospodica-hocu-za-sve-male-i-velike-koji-jos-uvijek-ne-znaju-kada-i-kako-reci-ne

Ovakvih Mila ima na svijetu jako puno. I među djecom i među odraslima. Možda čak i više među odraslima. Vrijeme je da se to promijeni jer niti jedna "Gospođica Hoću" neće biti sretna do kraja dok ne nauči na prihvatljiv način izboriti se za sebe, zauzeti za sebe, raditi ono što želi, a ne pristajati na ono što ne želi. Da, uvijek će biti onih stvari koje se trebaju odraditi i kad nam se ne da - oprati zube, pospremiti sobu, napisati zadaću i slično, ali postoji toliko toga što nas ljuti, a možemo promijeniti. Ovakve su nam slikovnice kronično potrebne da podsjete roditelje da nije dobro ako njihovo dijete na sve potvrdno kima glavom. Možda je tako lakše njima, ali nikako nije dobro za djetetov razvoj i samopouzdanje. Nitko ne želi biti nevidljiv. Oni koji žele, na neki su način odustali od sebe i treba im pomoći. Gospođica Hoću treba nam u kućnoj biblioteci kao podsjetnik da se pravilnom komunikacijom stvari mogu riješiti na lijep način. (I.T.)

Priča Gospođica Hoću dio je serije slikovnica o razvoju socioemocionalnih kompetencija kod djece. To je priča o asertivnosti, odnosno o razvoju vještine iskrenoga izražavanja vlastitih mišljenja, osjećaja i stavova na način koji ne povrjeđuje druge. Djevojčica Mila djecu će naučiti da pasivno ponašanje nije najbolji odabir u situacijama kada bismo se zapravo trebali izboriti za sebe i izraziti vlastite potrebe i osjećaje. Mila će im pokazati kako to učiniti na prihvatljiv način, s ciljem stvaranja stabilnih i iskrenih odnosa.

gospodica-hocu-za-sve-male-i-velike-koji-jos-uvijek-ne-znaju-kada-i-kako-reci-ne

Razvoj asertivnosti kod djece

Asertivnost je vještina aktivnog zalaganja za svoja prava, mišljenja, potrebe i želje, bez ugrožavanja prava drugih ljudi. Asertivno ponašanje zahtijeva prepoznavanje vlastitih osjećaja, potreba i granica u odnosu na druge ljude te otvoreno i iskreno komuniciranje istih s drugima.

Osim asertivnosti, postoje druga dva načina ponašanja u društvenim interakcijama, a to su agresivno i pasivno ponašanje. Asertivnost je najbolja opcija jer podrazumijeva ostvarivanje i izgradnju iskrenih, dubokih i odgovornih odnosa.

Radi se o vještini koja se može vježbati i naučiti. Nakon što prepoznaju vlastite emocije, djecu se može naučiti da iskreno kažu što im smeta i što im se ne sviđa kod drugih, ali na način da ne povrjeđuju osjećaje, prava i mišljenja drugih.

Autorica: Tihana Lipovec Fraculj

Ilustracije: Jelena Brezovac

Izdavač:Evenio

gospodica-hocu-za-sve-male-i-velike-koji-jos-uvijek-ne-znaju-kada-i-kako-reci-ne

Tekst: press, I.T.

Foto: Evenio