Veleposlanstva četiri Nordijske zemlje u Hrvatskoj – Danske, Finske, Norveške i Švedske - partneri su projekta Dani medijske pismenosti u Hrvatskoj koji organiziraju Agencija za elektroničke medije i UNICEF, od 8. do 12. travnja 2019.
Svi zainteresirani roditelji će s portala medijskapismenost.hr moći preuzeti norvešku brošuru za predškolarce Mlađa djeca i vrijeme pred ekranom – dobar početak, sa smjernicama Norveškog vijeća za medije.
Nastavnici koji u svojim školama žele provesti obrazovne radionice o medijskoj pismenosti, posebice o problemu dezinformacija, na raspolaganju će imati dva strukturirana predavanja te pomoćne materijale koje je razvio Švedski Institut.
Digitalna tehnologija dio je svakodnevnog života i zahtjeva nove vještine i znanja. Medijska pismenost, komunikacijske vještine i kompetencije za kreativnu i odgovornu proizvodnju sadržaja postaju sve važnije sredstvo za osnaživanje ljudi. Jačanje demokracije i slobode izražavanja te medijska pismenost iznimno su važne i zato su vlade nordijskih zemalja proteklih godina poduzele različite inicijative za povećanje medijske pismenosti među svim građanima, s posebnim naglaskom na mlade, nastavnike i odgojitelje.
U Danskoj postoji 17 ključnih dionika koji imaju zakonsku odgovornost u pogledu medijske pismenosti, što je čini jednom od zemalja s najvećim brojem dionika sa statutarnim odgovornostima u ovom području. Od 2011. provode se intenzivne kampanje medijske pismenosti za različite skupine – od roditelja, edukatora i djece do posebnih edukacija za različite institucije.
U Finskoj je medijska i informacijska pismenost naglašena u nizu nacionalnih politika. Centar za medijsko obrazovanje i audiovizualne medije, vladino tijelo, promiče medijsko obrazovanje i razvoj sigurnog medijskog okruženja za djecu, u suradnji s drugim organizacijama. Aspekti medijske pismenosti povezani su s brojnim predmetima u školama, a značajna medijska edukacija odvija se diljem zemlje. U Finskoj stotinjak različitih organizacija promiče medijsko obrazovanje, uz dio koji je zastupljen u formalnom obrazovanju, odnosno u radu s mladima, u knjižnicama i drugim javnim kulturnim ustanovama.
U nordijskim zemljama živi 27 milijuna ljudi koji dijele vrijednosti i imaju želju da diljem svijeta sudjeluju ili potaknu razgovore o temama koje su važne za održivi napredak društva.
Tekst i foto: press; Profimedia
Ovo ponašanje živcira roditelje, ali pokazuje da su djeca najsretnija
Kako je moguće da su djeca istih roditelja potpuno različita? Psihologinja otkriva 5 razloga
5 ideja za uskrsne aktivnosti s djecom: Provedite blagdane bez ekrana
Je li Uskrs postao Božić broj 2? Roditelji se pitaju trebaju li kupovati poklone i za ovaj blagdan
5 suptilnih znakova da vršite preveliki pritisak na dijete