Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

U TRUDNOĆI IMATE VELIKU ŽELJU ZA SLATKIM? Evo zašto je lubenica idealan izbor za vas i bebu

Trudni ste, pred vama su i potrebno vam je osvježenje. U lubenici možete pronaći i osvježenje i hranjive sastojke, a uza sve to, zadovoljit ćete želju za slatkim. Stoga, rashladite svoju lubenicu i osladite se bez imalo grižnje savjesti!

 žena s lubenicom Izvor: Shutterstock

Iako je lubenica niskokalorična namirnica – energetska vrijednost 100 grama ploda iznosi samo 30 kalorija - ima visoku nutritivnu vrijednost jer obiluje vitaminima, mineralima, fitonutrijentima i vlaknima. Budući da sve kalorije potječu iz ugljikohidrata, daje organizmu snažan energetski boost. Također, lubenica sadrži prirodne voćne šećere koje tijelo može vrlo brzo apsorbirati i iskoristi kao izvor energije.

Hranjiva za mamu!

Lubenica je bogata beta-karotenom, koji se procesom metabolizma razgrađuje u vitamin A, kao i vitaminom C i E. Riječ je o važnim antioksidansima koji sprečavaju oštećenja izazvana djelovanjem slobodnih radikala. Lubenica ima i višu koncentraciju likopena – moćnog antioksidansa, od bilo kojeg sviježeg voća ili povrća. Također, obiluje vitaminima grupe B, posebno vitaminom B6, koji pomaže u očuvanju imuniteta, pravilno funkcioniranje hormona i živčanog sistema, ima značajnu ulogu u proizvodnji antitijela, a neophodan je i za metabolizam. Bogata je i mineralima: sadrži kalij, kalcij, magnezij, mangan, fosfor, željezo, selen, cink i bakar. Sve te hranljive materije su posebno važne tijekom trudnoće, jer pomažu održavanje normalnog tjelesnog funkcioniranja.

 jedenje lubenice u trudnoći dobro je i za mamu i za bebu Izvor: Shutterstock

Lubenica sadrži željezo u istoj količini kao i špinat. To je od posebne važnosti za buduće mame, jer je organizmu potrebno više tog elementa nego inače – radi opskrbe posteljice i ploda. Velika količina vitamina C prisutna u lubenici omogućava bolju apsorpciju željeza, odnosno njegovo iskorištavanje. Osim toga, u lubenici ima bakra, koji pomaže u formiranju eritrocita. Zbog tih odlika, konzumiranje lubenice može pomoći čak i u slučaju blaže anemije (slabokrvnosti)!

Hranjiva za bebu!

Trudnice bi trebale što češće jesti lubenicu, ne samo da svom tijelu osiguraju nutrijente, već i da njima opskrbe bebu. Vitamini A, C i B6, kao i minerali kalij i magnezij, od vitalnog su značaja za razvoj fetusa - poboljšavaju razvoj kostiju, vida, mozga, živčanog i imunološkog sustav, i još mnogo toga. Također, unos likopena je važan i za rast bebe u trbuhu.

Kada je potreban oprez?

Plod lubenice ne izaziva alergije, tako da je siguran za prehranu trudnica. Oprez je potreban jedino kod onih koje imaju neko bubrežno oboljenje (naročito ako je smanjeno izlučivanje urina) ili dijabetes. Ali, iako lubenica ima visok glikemijski indeks (koji označava sposobnost hrane da povisi razinu šećera u krvi), ona sadrži i do 95 posto vode, pa liječnici dopuštaju do 190 grama u jednom obroku. U svakom slučaju, ako imate neki od spomenutih zdravstvenih problema, neophodno je posavjetovati se s liječnikom.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Najpopularnije