Dr. Rajović: Nove generacije sve su sebičnije i motorički slabije, a ovo bi stručnjak zabranio kod učenja

Shutterstock/Story arhiva

Profesor Ranko Rajović, autor Programa cjelovitog razvoja djeteta "Nikola Tesla Centar" (NTC), rekao je da djeca ne trebaju učiti za ocjene, već za znanje koje je trajno i primjenjivo, te da za svaku ozbiljnu cilj države je funkcionalno znanje, o kojem ovisi budućnost.

"Učenje napamet je potpuno besmisleno, ono ubija kreativnost. Djecu moramo naučiti razmišljati", rekao je Ranko Rajović na predavanju "Škola budućnosti", piše Yumama.

Naglasio je kako je potrebno mijenjati metode u obrazovanju, jer se sredina promijenila i stare metode više ne daju rezultate, moraju se prilagoditi, a profesori i učitelji to trebaju prihvatiti.

"Okruženje se promijenilo, ali metode su ostale iste. Ključno je raditi metode koje nalikuju igri. Potrebne su radikalne promjene i u vrtićima i u školama. Ja bih zabranio učenje napamet. Trebaju nam produktivna djeca koja će znati ozdraviti netko sutra.“ istaknuo je Rajović.

Nije dobro da dijete kreće u školu sa 6 godina

Također je istaknuo da je sposobnost učenja neograničena kada se uči kroz igru.

"Najbolja je škola u kojoj se djeca igraju. Djeca se smiju, misle da se igraju, a zapravo uče. To nije primarni odgovor, već razmišljanje bez stresa", prenio je Blic riječi dr. Ranka Rajovića.

Shutterstock  'Mi smo se igrali, prelazili smo 5 ili 6 kilometara samo zbog igre, da bismo se igrali i pobijedili dosadu', kaže dr. Rajović

Smatra da nije dobro da dijete kreće u školu sa šest godina te da to nije rezultiralo time da su djeca bolja, nego da je svaka nova generacija prvaka sve slabija i lošija, rezultati su sve lošiji.

"Taj trend pratimo već deset godina. Motorički su slabiji, pažnja i koncentracija su slabiji, vokabular i znanje su siromašniji, empatija je slabija. Nešto se mora promijeniti", rekao je Rajović.

Istaknuo je kako smjernice sa stajališta neuroznanosti daje škola budućnosti čiji bi glavni ciljevi trebali biti empatija, igra, smijeh, timski rad, trud, učenje kroz igru.

Pritisak roditelja na nastavnike je ogroman

Rajović je istakao da je škola izgubila ovlasti, da je pritisak roditelja na nastavnike ogroman, zbog čega postoji strah, zbog čega se mora zaštititi integritet nastavnika, da škola ima ulogu institucije koji ispravlja greške roditelja.

Rajović je upozorio da su videoigre postale zamka, jer se u virtualnom svijetu sve brzo odvija i djeca se naviknu brzo dobiti sve - najbolju garderobu, igračku, sobu, a kada toga nema frustracija se povećava, a empatija opada.

"Naše generacije su sve sebičnije, prag tolerancije ne postoji. Roditelji moraju biti svjesni da mnogo toga ovisi o njima", napominje Rajović.

Shutterstock  Naučite dijete da nije lijepo tući nikoga, a pogotovo ne slabije od sebe

S novim tehnologijama nemoguće je boriti se

Rekao je da se s novim tehnologijama nije moguće boriti, ali da ih je moguće koristiti u pozitivne svrhe, samo postavljanjem granica.

"Potrebno je definirati granice, da granice ne određuje dijete. Granice postavljaju roditelj i učitelj. Puno ovisi o roditeljima. Ne možemo se boriti s novim tehnologijama, moramo posegnuti za djeco, uključite se u ono što rade", naglasio je Rajović, navodeći da je samo 10 do 20 posto korisnih informacija u virtualnom svijetu. "Ne smije se rušiti dječje samopouzdanje. Sram je najveća negativna emocija kod djece”, napominje Rajović.