Uspješna Talijanka Maria Montessori, na čijoj metodi mnoge škole diljem svijeta temelje svoj rad, smatra da se formiranje karaktera odvija kroz tri razdoblja:
Do 6 godina - vrijeme stvaranja (dijete ne zna razliku između dobra i zla, ima svoju prirodu, stvaraju se temelji karaktera). Ovo je razdoblje neuravnotežene energije i intenzivnog napora djeteta; tek od šeste godine prilagođeno je vremenu i sredini kojoj pripada, sposobno za razumijevanje i rasuđivanje.
Od 6 do 12 godina - dijete postaje svjesno dobrog i lošeg (kod sebe, ali i kod drugih ljudi) i formira moralnu svijest koja kasnije dovodi do razvoja socijalne svijesti.
Od 12 do 18 godina - rađa se osjećaj ljubavi prema domovini, pripadnosti naciji i postavljaju temelji za zrelo razdoblje osobe osebujnog karaktera, potpuno spremne za suodnos s drugim karakterima.
U odnosu na tu podjelu izgradila je sustav ponašanja, inteligencije, napredovanja i formiranja karaktera.
„Djetetu ne treba prijetiti niti mu se laskati; samo mu treba osigurati normalne uvjete za život. Karakterni poremećaji tada nestaju sami od sebe", zaključila je.