Četverogodišnjim blizancima iz Zagreba odbijen je upis u Dječji vrtić Gajnice unatoč tome što su na upisima prikupili gotovo rekordnih 66 bodova, ali zbog teškoća u jezično-govornom razvoju nisu primljeni u vrtićku skupinu. Najviše bodova, njih 50, donijelo im je to što imaju napunjene četiri godine, 5 bodova dobili suza to što dolaze iz obitelji s troje djece, dodatnih 5 zbog teškoća u razvoju, a jednako toliko vrednovano je i to što roditelji za njih primaju doplatak. Posljednji, šezdeset i šesti bod donijelo im je prebivalište u gradu Zagrebu.
- Bili smo sigurni da će dobiti vrtić prema svim kriterijima ocjenjivanja. Supruga je ranije koristila mjeru roditelj odgojitelj te je planirala krenuti tražiti posao čim nam klinci krenu u vrtić. Nas petero živjet će od jedne plaće, djecu treba obući, nahraniti, platiti dodatne aktivnosti... Sigurno će nam roditelji uskočiti u pomoć, ali grozno je tražiti roditelje novac s 40 godina - otac Ivan je ispričao za Jutarnji list.
Roditelji su pisali žalbu i tražili sastanak s ravnateljicom, kao i uvid u rezultate bodovanja stručnog povjerenstva, no niti su se uspjeli sastati s ravnateljicom, niti su dobili ikakav konkretan odgovor. Ubrzo im je stigao odgovor na žalbu u kojemu stoji da prema planu upisa djece rane i predškolske dobi ove godine nije planiran upis djece s teškoćama u razvoju. No na sastanku s komisijom nitko ih nije upozorio da nema mjesta za djecu s teškoćama.
Štoviše, nakon što su predali zahtjev u centralni vrtić u Gajnicama gdje pripadaju prema mjestu stanovanja i u kojemu postoji senzorna grupa, pozvani su na razgovor i stručnu procjenu te je ustanovljeno da se djeci, kako svjedoči otac, preporučuje uključivanje u kolektiv. Savjetovali su im da djeca krenu u vrtić na tri sata dnevno od ponedjeljka do petka, a nakon tri mjeseca ponovno bi napravili procjenu o eventualnom povećanju vremena u kolektivu.
U Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju te pravilnicima o upisu djece dječjih vrtića stoji da se upis djece s teškoćama provodi neovisno o ostvarenom broju upisnih bodova, sukladno procjeni i mišljenju stručnog povjerenstva vrtića. Pored bodovanja, bitno je da se djetetu pruži odgovarajuća skrb u skladu sa Zakonom i Državnim pedagoškim standardom zbog čega se provode dodatni razgovori s roditeljima i djecom.