Psiholog Gordon Neufeld, koautor knjige "Budite tu za svoju djecu", kaže da cilj roditelja jest, kad god je to moguće, potaknuti dobre namjere kod djeteta. 

"Naš sljedeći izazov je iskoristiti svoj utjecaj da nagovorimo dijete da cilj u pravom smjeru ili barem u pravcu koji ga neće odvesti u nevolju", navodi.

Za mlađu djecu, Neufeld, koristi analogiju "vožnje" automobila kao dio vožnje u zabavnom parku. Dijete ima svoje ruke na volanu i misli da vozi, ali na kraju je roditelj glavni

Primjerice, roditelj može potaknuti dobre namjere kad traži od djeteta da pomogne u pranju automobila tako što će reći: "Prošli put kad smo zajedno prali auto, bio si mi od velike pomoći jer si mogao doći do zaista niskih mjesta ispod automobila pomoću crijeva. Našao si prljavštinu koju ja nisam mogao ni vidjeti. Bi li bio spreman ponovno mi pomoći u tome za nekoliko minuta?"

Za stariju djecu, Gordon Neufeld preporučuje da podijelite svoje vrijednosti. Primjerice: "Kad sam uznemiren, pokušavam upotrijebiti svoje riječi i izraziti svoje osjećaje, umjesto vrištanja ili izgovaranja loših i grubih riječi. Mislim da si dovoljno star da probaš ovo, mogu li računati na tebe da pokušaš reći 'Osjećam se...', umjesto da vrištiš na nas?" 

Dodavanje pitanja: "Mogu li računati na tebe?" još je jedan moćan način traženja dobrih namjera. 

Razgovor mame i kćeri.jpg
Foto: Shutterstock

Poticanje dobrih namjera ne funkcionira uvijek ili ne mora funkcionirati odmah, ali potiče i postavlja kompas u pravcu na koji treba ciljati. Poticanje dobrih namjera može se osigurati na još jedan moćan način. Ako svojoj djeci ili tinejdžerima damo poruku da mislimo da su na neki način 'beznadni', oni to počinju internalizirati i misle: "Pa ako moji roditelji misle da sam loš, onda možda i jesam loš". 

Međutim, ako nastavimo poticati pozitivnost i ohrabrujemo, onda i naša djeca i tinejdžeri usvajaju ove misli. Kad kažemo našem tinejdžeru: "Vjerujem da donosiš dobre i zdrave odluke", to će mu biti na umu kad se nađe u nekoj nezgodnoj situaciji gdje postoji šansa da pogriješi. 

Gordon Neufeld nas također podsjeća da je ovo moćna praksa "izgovaranja dobrih namjera" najefikasnija kad imamo jaku vezu sa svojim djetetom. Što veću bliskost naše dijete osjeća s nama, to više želi slijediti naše vodstvo i biti netko na koga možemo računati. 

Naša razina povezanosti s našim djetetom također utječe razinu njegove motivacije. Djeca i tinejdžeri se osjećaju vrlo motiviranima kad se osjećaju povezanije s nama. Mi smo njihova primarna veza i oni se moraju osjetiti vrlo sigurnu bazu da bi se potom mogli uključiti u druge aktivnosti i zadatke. 

Izvor: Stil