Spisateljica i bivša službenica američke vlade, Margo Machol Bisnow u svojoj je bogatoj karijeri imala priliku upoznati razne ljude, a oduvijek ju je zanimala tema odgoja djece te je za svoju knjigu “Odgoj poduzetnika” intervjuirala 70 roditelja koji su odgojili vrlo uspješne odrasle osobe, piše CNBC.
Otkrili su kako su pomogli svojoj djeci da ostvare svoje snove. Bila je to raznolika skupina, s različitim rasnim, vjerskim, ekonomskim i obrazovnim pozadinama. "Iako mnoga od te djece nisu bili izvrsni učenici, svi su postali uspješni jer su pronašli interese i zajednice koje su ih inspirirale.", kaže autorica.
1. Podržavali su interese svoje djece
Svaka uspješna osoba s kojom sam razgovarao imala je neku vrstu strasti kao dijete. Osim umjetnika, koji su svoju praksu zadržali iu odrasloj dobi, mnogi od tih vođa nisu gradili karijere povezane s onim što su voljeli kao djeca.
Pa zašto je roditeljima bilo važno poticati ono što zanima njihovo dijete? Jer kad su sami odabrali aktivnost, bili su uzbuđeni što će marljivo raditi na njoj. Tako su naučili ustrajati i napredovati u onome što rade. Ta su ih iskustva naučila da vjeruju u svoje sposobnosti i da mogu uspjeti kada se na nešto odluče.
Iako mnogi roditelji nisu razumjeli što njihova djeca vole i žele, podržali su ih jer su vidjeli kakvu im radost te aktivnosti donose. Najuspješniji ljudi odrasli su znajući da će njihovi roditelji uvijek biti uz njih, bez obzira na to što odlučili učiniti.
2. Učili su ih prihvatiti neuspjeh
Najuspješniji poduzetnici iz moje knjige spremni su riskirati. U svom istraživanju otkrio sam da su ljudi koji su najspremniji riskirati oni koji nisu bili kažnjavani ili naučeni da se boje neuspjeha kad su bili mladi. Ovo me podsjeća na citat Billie Jean King: "Mi to ne zovemo neuspjehom, mi to zovemo povratnom informacijom."
Roditelji su ih uvijek učili da je važno natjecati se, boriti se za uspjeh i pobjedu, ali je jednako važno i gubiti. Porazi su prilika za učenje, rast i razvoj otpornosti. Roditelji koje sam intervjuirao uvijek su poticali trud svoje djece, a ne samo njihove uspjehe.
3. Poticali su znatiželju i autonomiju
Djeca koju se potiče da budu znatiželjna uče da će ako nastave istraživati pronaći način da poboljšaju, prošire ili preoblikuju nešto što vole i o čemu znaju puno. U svom istraživanju saznao sam da su djecu koja su postala poduzetnici roditelji učili postavljati pitanja: "Mora li to biti tako?" Kako to mogu poboljšati?” Ova su pitanja često temelj na kojem se grade najuspješnije tvrtke.
Mnogi roditelji su mi rekli da ne žele da im se djeca nečim zadovolje samo "zato što je tako". Kako su djeca postajala sposobnija, roditelji su se odupirali iskušenju da rade ili popravljaju stvari umjesto njih. Umjesto toga, dobili su alate za samostalno rješavanje problema.
4. Naglasili su važnost empatije i suosjećanja
Većina je poduzetnika, kao što sam otkrio u svojoj knjizi, rano naučila suosjećati s drugima i odrasli su želeći rješavati probleme ljudi oko sebe i u svojim zajednicama. Odgojeni su s iskrenom željom da poboljšaju živote drugih. Roditelji im nikada nisu rekli da je cilj zaraditi mnogo novca, iako je to često bio ishod.
Suosjećanje je ono što ih je motiviralo da stvore umjetničko djelo, proizvod ili uslugu koja može pomoći ljudima, olakšati stvari ili ih usrećiti. Ta im je osnova pomogla izgraditi uspješne karijere i živote", zaključila je Margo Machol Bisnow.
Izvor: CNBC
Chrissy Teigen kritiziraju jer joj kći drži noge na kuhinjskom pultu dok kuhaju
Postavite djetetu jedno pitanje i provjerite kakav ste roditelj
Kako darovita djeca zamišljaju bolji svijet? Birali bi učitelje, predmete, a tehnologija im je pomagač, ne gospodar
Maja Šuput pokazala novu Bloomovu frizuru: 'Baš si ga skratila, sad je pravi dečkić'
Dragi odrasli...: Pisma djece iz Hrvatske za bolji svijet, ovo su njihove poruke