Prošlog tjedna održana je konferencija za medije na kojo su govorili liječnici i odgovorni iz Ministarstva unutarnjih poslova te Ministarstva mora, prometa i infrastrukture: prof. dr. sc. Stjepan Višnjić, predstojnik Klinike za dječju kirurgiju, Rok Kralj, specijalist dječje kirurgije i Miroslav Gjurašin, specijalist neurokirurgije iz Referentnog centra i Zavoda za traumatizam dječje dobi, Nikola Milas iz Službe prometne policije te Dražen Antolović iz Uprave za cestovni promet.
"Brojke su se učetverostručile, a ozljede su značajno teže nego ostale ozljede u prometu. Posljedice su ozbiljne - ozljede kralježnice, glave... Mi smo u fazi gdje je pravi trenutak da uđemo u sljedeću fazu - naime u Australiji ima i smrtnih slučajeva", naveo je profesor Višnjić na press konferenciji, piše Tportal.
Treba li zabraniti vožnju električnih romobila za mlađe od 18 godina?
Rok Kralj, dr. med., specijalist dječje kirurgije u Klinici za dječje bolesti Zagreb donosi podatke koje su analizirali u odnosu na prošlu godinu i ovdje se vidi da se radi o dramatičnom porastu:
- Porast broja hospitalizacija (2024./2025.) za 285%
- Porast ukupnog trajanja hospitalizacije za 143%
- Peterostruko povećanje teških ozljeda mozga
- Četrdeset posto hospitaliziranih je mlađe od najmlađe dopuštene dobi za vožnju električnih romobila (14 godina).
"Svaki tjedan imamo nekoliko ljudi koji su pali s romobila. Poslije smo shvatili da svakog tjedna imamo i jednog na intenzivnoj. U usporedbi s prošlom godinom, to je dramatičan porast ozljeda. Najčešće su ozlijede prijelomi dugih, cjevastih kostiju ruku i nogu. One ozlijede koje nas najviše zabrinjavaju su ozljede mozga, neurotraume i teške neurotraume koje zahtijevaju nerijetko i zbrinjavanje u jedinici intenzivnog liječenja", rekao je Kralj.
"U šest mjeseci ove godine ukupno je evidentirano 257 nesreća. Na sreću nije bilo poginulih osoba, imamo 73 teško ozlijeđene osobe i 140 lakše ozlijeđenih osoba. Iz dana u dan tih nesreća ima sve više. Pokušavamo maksimalno apelirati da se pridržavaju svih propisa", rekao je Nikola Milas, pomoćnik voditelja Službe prometne policije.
"Upućujemo jasan apel roditeljima: nemojte djeci kupovati električne romobile koje po zakonu ne smiju voziti – time ih izlažete ozbiljnom zdravstvenom riziku. Zabilježeno je 57 prometnih nesreća u kojima su sudjelovala djeca mlađa od 14 godina ove godine. U velikoj većini slučajeva djeca su sama skrivila prometne nesreće u kojima su i ozlijeđena – čak 16 ih je zadobilo teške tjelesne ozljede. Djeca najčešće ne poštuju prometne propise."
Prosječna dob pacijenata je 14 godina, a to je i zakonska granica za korištenje. Čak 40 posto njih ispod je te granice pa je zabilježen i slučaj osmogodišnjeg djeteta na ovom vozilu, koje je završilo u bolnici.