Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Veliko istraživanje otkrilo kako trošimo u krizi i koje su nam božićne želje?

Što je pokazalo 13. izdanje Ferratumove međunarodne ankete o ponašanju potrošača?

13. izdanje Božićnog barometra™ 2020 Ferratum grupe daje pobliži pogled na nadolazeće božićne blagdane u vrijeme Covida-19. Gotovo 20.000 kućanstava je sudjelovalo u anketi koja se provodi dva puta godišnje, a cilj joj je istražiti božićno ponašanje potrošača u 12 zemalja širom svijeta. Podaci uključuju informacije kako je pandemija korona virusom utjecala na njihove živote i potrošnju, kako izgledaju njihovi plani za Božić te kako će se potrošnja razlikovati u odnosu na prethodni Božić.

SMANJENA POTROŠNJA ZA VRIJEME BLAGDANA – Procvat potrošnje u trgovinama namirnica

Ferratumov božićni barometar pokazuje kako su ove godine ljudi oprezni, a njihovi budžeti će biti uvelike smanjeni te više od polovice ispitanika priznaje da će trošiti manje u odnosu na prošli Božić. Ispitanici su oprezniji kada je riječ o potrošnji u vrijeme krize, posebno kada je 10% ispitanika ostalo bez posla, a za ostalih 17% je plaća smanjena. Maksimalna potrošnja od 200 EUR za sljedeća 2-3 mjeseca: odgovor koji je tijekom ljeta dalo 28% ispitanika se povećao za još nekoliko mjeseci pandemije na 57%. Samo njih 19% misli da će potrošiti najviše 400 EUR tijekom sljedećih mjeseci.

Ne iznenađuje da će glavna potrošnja ove godine biti na namirnice, što je i glavni izbor ispitanika Ferratuma (21%) na pitanje na što će najviše potrošiti u nadolazećim mjesecima. Usko slijede kućne potrepštine (10%), a zatim zimska odjeća (10%), igračke (9%) te slatkiši i delicije (9%) jer je sezona blagdana pred vratima.

VRIJEDNOST JE U MALIM STVARIMA - Covid-19 nije otkazao Božić već nas je zbližio

Čak i ako će više ljudi manje putovati i trošiti na luksuzne proizvode, ovog Božića najveći poklon je druženje s obitelji i voljenima (70% ispitanika) te uživanje u božićnoj gozbi (19%). Međunarodno Ferratum istraživanje pokazuje i da je svjetska pandemija koronavirusom poljuljala način na koji kupci planiraju proslaviti Božić, otkazujući svoje planove za putovanja te planirajući odmor provesti kod kuće okruženi voljenima. Također, počeli su bolje upravljati svojim financijama, razvijati nove hobije, naučili raditi i učiti na daljinu.

ONO ŠTO JE BITNO - Zdravlje kao glavna novogodišnja odluka

Na pitanje o njihovim novogodišnjim odlukama, 22% ispitanika kao glavni izbor stavlja zdravlje i prevenciju širenja Covida-19. Slijede ih druženje s voljenima sa 16%, više cijeniti male stvari s 11% te više vježbati s 10%. Zaključno, kupnja kuće ili automobila, materijalne stvari općenito, postale su manje bitne.

Božićni potrošači

Od 12 zemalja koje su bile dio našeg božićnog barometra, veći su potrošači u Bugarskoj, gdje su ispitanici izjavili da će 25% njihovih mjesečnih prihoda biti potrošeno za božićne blagdane, a slijede Rumunjska s 24%, Hrvatska i Australija s 23% . S druge pak strane, tu je Finska u kojoj će se potrošiti samo 12% mjesečnog budžeta te Nizozemska s 11%.

BESKONTAKTNO PLAĆANJE U VRIJEME COVIDA-19 - Novac više nije kralj kupnje!

COVID-19 je iz temelja promijenio naše ponašanje ove godine. Prebacili smo se na rad na daljinu, internetsku kupnju i bezgotovinsko plaćanje. Iako je gotovinsko plaćanje već godinama u padu, COVID-19 je ubrzao taj proces.

Kada naručuju putem interneta, 54% ispitanika širom svijeta preferira kartično plaćanje, dok je 26% i dalje glasalo za gotovinsko plaćanje, a ostalih 20% za bankovni prijenos. Kada su u pitanju digitalni svijet i kartično plaćanje, ispitanici iz Norveške vode na grafu gdje čak njih 93% navodi kako preferira kartično plaćanje, a slijede Danska (80%) i Švedska (79%). Na drugom kraju grafa možemo pronaći Bugarsku u kojoj 71% ljudi i dalje bira gotovinsko plaćanje preko online kartičnog plaćanja.

Iako je pandemija Covid-19 ubrzala digutalizaciju, potrošaći i dalje biraju kupnju u trgovinama

Unatoč činjenici da smo tijekom lockdowna većinu kupnje obavljali putem Interneta, božićna anketa je pokazala da kupci više vole mogućnost gledanja, dodirivanja, opipavanja i isprobavanja predmeta od kupnje putem interneta. Kao što svi znamo, kupnja je terapija, a kupnja u trgovini opuštajuća aktivnost koja povećava razinu serotonina. Zato ne iznenađuje da je 68% ispitanika, jednako kao i tijekom ljeta, odgovorilo da bi radije kupovali u trgovini.

Najveća potrošnja u vrijeme Božića 2020.

Bez iznimke, ispitanici iz svih 12 zemalja u narednim će mjesecima većinu novca potrošiti na namirnice. Sljedeći izbor su kućne potrepštine, zimska odjeća i financiranje potreba svoje djece. Također su važni i božićni pokloni, a ispitanici definitivno izdvajaju novac za kupnju igračaka, slatkiša i poklon kartica za svoje najmilije.

HRVATI SU SE ZBLIŽILI KAO NIKAD DO SADA – Obitelj i zdravlje su na prvom mjestu

Kriza nastala pandemijom koronavirusa Hrvate je zbližila kao nikad do sad. Sreću i zadovoljstvo su pronašli u malim stvarima, a prioriteti su im zdravlje i obitelj. Većina će ih potrošiti maksimalno do 200 EUR za božićne blagdane te će potrošnja biti krajnje razumna - na prvom mjestu su namirnice, zatim kućne potrepštine te zimska odjeća.

Najmlađi članovi obitelji neće biti zakinuti jer će se dio budžeta potrošiti na njihove igračke i igre te slatkiše i delicije.

Hrvati i ovom anketom pokazuju da im je obitelj najveća vrijednost te na pitanje što im je najvažnije ovog Božića, gotovo 70% bira provoditi vrijeme s obitelji i voljenima. Ispitanici su se pokazali i tradicionalistima te ih čak 68% bira kupnju po ulicama i shopping centrima, a samo 32% se odlučuje za online kupnju. Njih gotovo polovica će svoje izdatke financirati iz štednje, a ostali mikro kreditima i kreditnim karticama.

KAKO JE PROVEDEN BOŽIĆNI BAROMETAR 2020™ - Covid-19 izdanje Ferratum grupe

• Anketu je provela Ferratum grupa koja je anketirala svoje aktivne korisnike u 12 međunarodnih zemalja putem internetske ankete sa standardiziranim upitnikom. Prihodi su izraženi u Euro valuti, a relativna potrošnja u božićno vrijeme izračunava se omjerom mjesečnog raspoloživog prihoda obitelji u svakoj zemlji.
• U anketi je sudjelovalo gotovo 20 000 kućanstava. Ispitanici su bili u dobi od 18 do preko 61 godine. 59% sudionika su bile žene. Prosječni raspoloživi prihod kućanstava koja su sudjelovala u anketi bio je između 1087 i 4367 eura. Prosječna veličina kućanstva među ispitanicima bila je 2,7 osoba.
• Uz demografske čimbenike, ispitanike su pitali o njihovim novogodišnjim rezolucijama, kako im je pandemija korona virusom promijenila život i potrošačke navike, kakve planove imaju u božićno vrijeme, ako su u strahu oko svoje financijske situacije itd.

O FERRATUM GRUPI:

Ferratum i njegove podružnice čine Ferratum Group, FinTech, međunarodni je pružatelj usluga mobilnog
bankarstva i digitalnih potrošačkih kredita. Osnovan 2005. godine sa sjedištem u Helsinkiju, Ferratum je
brzo proširio poslovanje na 20 zemalja diljem Europe, Afrike, Južne i Sjeverne Amerike, Australije i Azije.
Kao pionir u tehnologiji digitalnih i mobilnih financijskih usluga, Ferratum je na čelu revolucije digitalnog
bankarstva, s otprilike 680.000 aktivnih klijenata koji imaju otvoren račun mobilne banke ili aktivni kredit u
posljednjih 12 mjeseci.

Ferratum je razvio vlastitu ključnu platformu za mobilno bankarstvo, Mobile Wallet, koji bi se trebao implementirati u cijeloj Europi te biti glavni kanal komunikacije s korisnicima. Mobilna financijska platforma u središtu je Ferratumove strategije rasta. Razvijena tehnologija i infrastruktura omogućuju širok raspon financijskih usluga po mjeri korisnika putem mobilnih uređaja.

Ferratum grupacija uvrštena je u Prime standard Frankfurtske burze pod simbolom ‘FRU’.

Najnovije

Najpopularnije